وزارت بازرگانی

مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هفت سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند؛ بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی باقی و نظارت بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

به گزارش ایران‌پژواک، علیرضا شاهپری اظهار داشت: کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس تصویب و برای اصلاح برخی از موارد جزئی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: در این راستا هفت سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند. مطابق لایحه، سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاه بین المللی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و صندوق ضمانت صادرات ایران قطعا به وزارت بازرگانی منتقل می شوند.

مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باقی می‌ ماند و در واقع بخش ذخیره سازی، توزیع و تنظیم بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

شاهپوری افزود: در طول سالیان گذشته چندین بار وزارت بازرگانی ادغام و تفکیک شده است. ساختار وسیله ای است که دولت خدمات بهتری به مردم بدهد. در کشورهای مختلف نیز مسئله وزارت بازرگانی و سایر وزارتخانه ‌ها و ساختار و سازمان‌ ها با توجه به مقتضیات و رویدادهایی که اتفاق می ‌افتاد، دولت ها تصمیم بر تغییر آن‌ ها می ‌گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر در وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۳ سازمان و شرکت و موسسه ذیل این وزارتخانه وجود دارد؛ بنابراین دولت به این نتیجه رسید با توجه به تنظیم بازار و وظایف حوزه بازرگانی که به نوعی مغفول شده است. در نتیجه دولت مصمم شد که این مسئله یعنی نظارت بازار در یک وزارتخانه به نام وزارت بازرگانی متمرکز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی