جنگل

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی کشور گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و به‌روز، نسبت به هرگونه تغییر کاربری در اراضی هشدار می دهد.

به گزارش ایران پژواک، حسین میررجبی در مراسم "سلام جنگلبان" که به مناسبت رو جهانی جنگلبان در کرج برگزار شد، افزود: ۱۶ استان از جمله البرز این پایش قرار گرفته اند تا یگان حفاظتی منابع طبیعی بصورت عملیاتی وارد عمل شود.

وی بیان کرد: همچنین ۶۴ دوربین حفاظتی با برد ۳۰ کیلومتر بصورت هوشمند پیش بینی و خریداری شده است.

میررجبی گفت: وضعیت معیشتی و نوع قرارداد کاری جنگلبانان را پیگیر هستیم بطوریکه پیش نویس فوق العاده سختی کار آنان تهیه شده است.

جنگلبانان راس هرم منابع طبیعی هستند

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی ادامه داد: به دلیل سختی کار جنگلبانان تمایلی برای کار در یگان حفاظت نیست.

وی به شرایط سخت جنگلبانی اشاره کرد و افزود: این افراد گاهی در دمای ۶۰ درجه در حوادث آتش سوزی هم فعالیت دارند و در حفاظت از اراضی با مشکلاتی هم مواجه هستند.

این مسوول بیان کرد: مشکلات جنگلبانان در مقابله با زمین خوران و مسایل معیشتی آنان ظرف ۱۰ روز در دست پیگیری قرار گرفته و منعکس می شود.

در مراسم سلام جنگلبان استان البرز که به مناسبت ۹ مرداد روز جهانی جنگلبان بود از جنگلبانان این استان تقدیر و ساختمان جنگلبانی افتتاح شد.

همچنین در این مراسم ۲ جنگلبان به بیان خاطرات خود در حفظ جنگل پرداختند و پیام رییس سازمان منابع طبیعی در قدردانی از تلاش بی وقفه جنگلبانان قرائت شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی