مهدی پور

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تعداد خبرنگاران در سامانه جامع رسانه های کشور چهار برابر افزایش یافته است و ۸۵۰۰ نفر عضو شده اند که زمانی که سامانه را تحویل گرفتیم این عدد ۱۷۰۰ نفر بود تا از طریق آن تسهیلات و مزایا را بین رسانه ها توزیع کنیم.

به گزارش ایران پژواک، نشست خبری مدیران ارشد معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی، امروز دوشنبه 16 مردادماه در محل این معاونت برگزار شد.

فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست خبری، گفت: در خصوص رسانه های داخلی، هم در حوزه خارجی و هم در حوزه مطالعات و تبلیغات وظیفه‌ای داریم که البته این حوزه طی سال های اخیر توسعه یافته است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار رسانه مجوزدار در کشور داریم و در تلاشیم که توسعه کمی به عنوان یک الگو باقی نماند و توسعه کیفی افزایش یابد.

مهدی پور، افزود: سه هزار رسانه جدید مجوز خود را دریافت کرده اند و سه هزار رسانه نیز تبدیل وضعیت شده اند، اما تعداد رسانه ها رشد نکرده است.

وی، افزود: ما به عنوان یک نهاد تنظیم گر با یک ساختار قدیمی در حوزه محتوا و هم در سایر بسترها مانند صوت و متن، عمل می کنیم و صلاحیت نظارت بر آنها بر عهده معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است تا تنظیم گری عادلانه ای ایجاد کنیم و چرخه نظارت و حمایت را به طور توامان پیش ببریم.

تعداد خبرنگاران در سامانه جامع رسانه های کشور چهار برابر افزایش یافته است

مهدی پور، خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ سفر به استانها داشتیم و در تمامی استانها با مدیران رسانه ها، کانون های تبلیغاتی و شوراهای اطلاع رسانی دیدار داشتیم و لذا دیدگاه ما در حوزه رسانه وسعت یافت.

وی، تاکید کرد: تعداد خبرنگاران ما در سامانه جامع رسانه های کشور چهار برابر افزایش یافته است و ۸۵۰۰ نفر عضو شده اند که زمانی که سامانه را تحویل گرفتیم این عدد ۱۷۰۰ نفر بود تا از طریق آن تسهیلات و مزایا را بین رسانه ها توزیع کنیم.

مهدی پور، اشاره کرد: آیین نامه های لایحه روزنامه نگاری حرفه ای به هیئت وزیران رسید و قانون های دیگر نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پاسخ به خبرنگار سیتنا پیرامون حیطه وظایف وزارت ارشاد و ساترا در حوزه‌ی VODها، گفت: مسئولیت تنظیم گری و نظارت در حوزه صوت، تصویر و متن در حوزه رسانه‌ها بر عهده وزارت ارشاد و هیات نظارت بر مطبوعات است و در این موضوع مناقشه و تقسیم کاری وجود ندارد، اما از آن جهت که سازمان صداوسیما ملاحظاتی در خصوص صوت و تصویر فراگیر دارد، بنا بر این است که برخی نکات را آنها در این حوزه ارسال کنند. قانون بر این حوزه حاکم است تا با توافق طرفین تفاهم نامه‌ای امضا شود و در نهایت باید گفت که مرجع رسیدگی به این موضوع در حوزه رسانه‌ها، وزارت ارشاد است.

تمامی فرایندها در سامانه جامع رسانه ها، الکترونیکی است

در بخشی دیگر از این نشست خبری، ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: جهت تامین امنیت شغلی خبرنگاران، قانونی تحت عنوان قانون مطبوعات در مجلس داریم که عمده آن بیمه خبرنگاران توسط کارفرما است تا اگر رسانه ای تعطیل شد، خبرنگار بتواند از حقوق قانونی خود استفاده کند و اگر رسانه ای این قانون را رعایت نکند از حمایت های مالی و معنوی وزارت ارشاد محروم خواهد شد.

وی، افزود: موضوع اعطای یارانه مطبوعات به رسانه هایی که فاقد کد بیمه هستند به صفر رسیده است و این یارانه در اختیار رسانه هایی که قوانین را رعایت می کنند، قرار گرفته است.

شمسایی، خاطر نشان کرد: در بحث اعطای آگهی دولتی و رتبه بندی روزنامه ها که از وظایف وزارت ارشاد است، ۱۷ نمره از ۱۰۰ نمره را به خبرنگاران اختصاص دادیم که البته باید کد کارگاهی بیمه داشته باشند.

سیاست تشویقی ما تقویت سامانه جامع رسانه ها برای احراز رتبه بندی خبرنگاران است

وی، بیان کرد: احراز هویت افراد به عنوان خبرنگار در کشور توسط صنف خاص یا دولت انجام نمی شود و تماما بر عهده ماست و وزارت ارشاد فاقد نظام صنفی است.

شمسایی، تشریح کرد: سیاست تشویقی ما تقویت سامانه جامع رسانه ها برای احراز رتبه بندی خبرنگاران است و این مسیر را نیز تسهیل کرده ایم و تمامی فرایندها در این سامانه الکترونیکی است که در گذشته تمامی مراحل به صورت حضوری صورت می گرفت و همچنین بخش خبرنگار آزاد و پیشکسوت نیز به این سامانه اضافه شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی