جاسوسی فضایی

به گفته افسر ارشد اطلاعاتی آمریکا، نیروی فضایی نیمی از فعالیت‌های جمع‌آوری اطلاعات خود را بر روی چین متمرکز کرده تا روند تکامل سریع پکن را به عنوان یک قدرت فضایی مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، گرگوری گانیون، معاون عملیات‌های فضایی نیروی فضایی آمریکا در حوزه اطلاعات گفت: از دیدگاه اطلاعاتی، حدود نیمی از کاری که ما انجام می‌دهیم بر روی چین متمرکز است. حدود ۲۵ درصد از کاری که ما انجام می‌دهیم، هم روی روسیه تمرکز دارد و بسیاری از آن‌ها به دلیل درگیری کنونی یعنی جنگ در اوکراین باید انجام شود.

او افزود: و حدود ۲۵ درصد از کارهایی که ما انجام می‌دهیم، بر آنچه که ما "بقیه جهان" یا "بخش تجاری" می‌نامیم، متمرکز است، نه جاسوسی در بخش تجاری، بلکه فقط درک بخش تجاری از دیدگاه اطلاعاتی.

گانیون گفت که در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ متخصص اطلاعات فضایی در نیروی فضایی آمریکا وجود دارد و این سرویس در حال حاضر مزایایی را مشاهده می‌کند، به‌ویژه در رابطه با آموزش وزارت دفاع (پنتاگون) درباره تهدیدهای فزاینده علیه سیستم‌های فضایی ایالات متحده.

عملیات اطلاعاتی کلیدی نیروی فضایی آمریکا، مرکز ملی اطلاعات فضایی (NSIC) است که به عنوان دلتا ۱۸ تحت فرماندهی عملیات‌های فضایی هم شناخته می شود. این بخش در ژوئن ۲۰۲۲ در دیتون اوهایو برپا شد.

گاگنون خاطرنشان کرد: ان‌اس‌آی‌سی کار بسیار خوبی در درک این مجموعه گسترده‌تر از چین، روسیه، سایر نقاط جهان به‌علاوه حوزه‌های تجاری انجام می‌دهد تا ما شگفت‌زده نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی