دانشگاه پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی رشته پزشکی مخالف بود، اظهار کرد: ما ملزم به اجرای این مصوبه هستیم.

به گزارش ایران‌پژواک، دکتر غلامرضا حسن‌زاده در ارتباط با افزایش ۲۰ درصدی رشته پزشکی به مدت حداقل ۴ سال گفت: ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با افزایش ظرفیت این رشته به این نحو موافق نبودیم،زیرا مشکلاتی برای اجرای آن داریم.اما علی رغم این مسائل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف به اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی است.

وی در ارتباط با برخی از اظهارنظرها مبنی بر ورود داوطلبان کنکور با رتبه‌های بالا به رشته پزشکی گفت: اظهار نظرهایی که مدعی ورود رتبه‌های بالا به رشته پزشکی می‌شوند باید منطبق بر آمار و ارقام باشند، تصور می‌کنم که این اظهارنظرها درست نیست.اگر انتقاداتی نسبت به ورود داوطلبان به رشته پزشکی وارد می‌شود باید مستند باشد. منتقدان اظهار نظرهای خود در ارتباط با این موضوع را به صورت مستند ارائه دهند. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مستندات ارائه شده را در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌کند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با بیان اینکه وزارت بهداشت مجری برگزاری کنکور سراسری نیست، گفت: سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون ورود به دانشگاه‌ها را برعهده دارد. این احتمال وجود دارد که تخلفی صورت گرفته باشد و کسی وارد رشته پزشکی شود. من تا جایی که من اطلاع دارم، چنین موردی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش ایسنا، موضوع افزایش ظرفیت رشته‌پزشکی به لحاظ اهمیت این رشته و سروکار داشتن آن با سلامت جامعه همواره مورد توجه و حساسیت است و تامین تمام زیرساخت‌ها و امکانات مرتبط با افزایش ظرفیت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.در این راستا ماده واحده «افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی» بنا به پیشنهاد ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در جلسات ۸۵۱ و ۸۵۲ مورخ ۲۳ آذرماه و ۷ دی ماه ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، بر اساس این ماده واحده، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف شد ظرفیت پذیرش دانشجو را در تمامی کد رشته محل‌های پزشکی عمومی مراکز آموزش پزشکی تحت نظارت این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی، سالانه به میزان ۲۰ درصد افزایش دهد. بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد از سال ۱۴۰۱ به مدت حداقل ۴ سال، در هر سال ۲۰ درصد نسبت به سال قبل ظرفیت رشته‌ پزشکی را افزایش دهد و ظرفیت رشته پزشکی به شرح جدول زیر در هر سال افزایش یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی