پنتاگون

پس از انتقادات به واکنش ضعیف گارد ملی واشنگتن به حملات ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا و عدم توانایی در تامین امنیت در جریان اعتراضات سال ۲۰۲۰ به قتل جورج فلوید, پنتاگون قصد دارد در این نیرو تغییر ایجاد کند.

به گزارش ایران‌پژواک، تغییرات مورد نظر شامل انتقال واحدهای هوابرد گارد ملی منطقه کلمبیا است که در جریان اعتراضات سال ۲۰۲۰ زمانی که یک بالگرد آن به طور خطرناکی بر فراز جمعیت پرواز کرد، مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

پنتاگون قصد دارد پلیس نظامی بیشتری در واشنگتن مستقر کند. به گفته مقامات آمریکایی پلیس نظامی مهم‌ترین نیاز امنیتی این شهر است، زیرا با گارد ملی و پلیس در کنترل جمعیت و رویدادهای عمومی بزرگ با مشکل مواجه می‌شود.

به گفته مقامات، هدف کلی تغییر, کوچک کردن گارد ملی واشنگتن نیست، بلکه اصلاح آن و اطمینان از مجهز بودن به واحدها، تجهیزات و آموزش کافی برای انجام ماموریت‌ها است.

در حالی که حملات ۶ ژانویه در حال رخ دادن بود، مقامات ارشد شهر واشنگتن با رهبران ارتش تماس گرفتند و از آن‌ها خواستند که نیروهای گارد ملی را به ساختمان کنگره بفرستند. در این زمان پلیس کنگره مغلوب شورشیان حامیان دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا شده بود.

مقامات واشنگتن به شدت از تاخیر ارتش آمریکا در پاسخ به درخواست نیرو انتقاد کردند. در نهایت پلیس شهر واشنگتن مجبور شد, نیروی پلیس بیشتری به کنگره اعزام کند.

ششم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی، توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این شورش، پنج نفر کشته شدند و کنگره به طور موقت دچار هرج و مرج شد. با این حال مهاجمان در هدف خود برای تصاحب نتایج کالج انتخاباتی یا به گروگان گرفتن هر یک از سیاستمداران ارشد ایالات متحده شکست خوردند.

کمیته ۶ ژانویه کمیته منتخب مجلس نمایندگان ایالات متحده که برای تحقیق و بررسی شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در حمله به کنگره آمریکا تشکیل شده است، پس از ۱۸ ماه تحقیق و بررسی، گزارش کاملی در مورد تحقیقات خود درباره حمله به ساختمان کنگره را منتشر کرد و برغم تبرئه ترامپ توسط سنا در دادگاه فوریه ۲۰۲۱، این کمیته او را در این شورش مقصر دانست؛ شورشی که طی آن، هزاران نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند و آنجا را غارت کردند. در این حادثه پنج نفر کشته و ۱۴۰ افسر پلیس نیز مصدوم شدند.

تاکنون در رابطه با حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی، برای بیش از یک هزار نفر پرونده قضایی تشکیل شده است.

جرج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی پس از آنکه «درک شووین» پلیس مینیاپولیس به مدت ۹ دقیقه زانوی خود را برروی گردن وی فشار داد، به قتل رسید.

این اقدام خشن پلیسی موجی از اعتراض‌ها را نه تنها در سراسر آمریکا بلکه در جهان را موجب شد و با واکنش تند دونالد ترامپ رئیس جمهوری وقت آمریکا علیه معترضان همراه شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی