بارش باران

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تاکید براینکه برخی اخبار منتشر شده مبنی بر بارش‌ شدیدترین باران‌ قرن صحت ندارند، از رخداد توفان شدید شن در شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، صادق ضیاییان درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر شدیدترین بارش‌های قرن در فضای مجازی اظهار کرد: این‌ها اخبار غلط و شایعه‌پراکنی است و باران‌های سیل‌آسا و شدیدی که بتوان به آن‌ها گفت شدیدترین بارش‌های قرن پیش‌بینی نمی‌شود.

وی درباره بارندگی‌های کشور تا پنج روز آینده گفت: از امروز تا روز پنجشنبه( ۲۳ تا ۲۶ مرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود و برای روز جمعه ( ۲۷ مرداد) در مناطقی از شمال غرب و یا ارتفاعات زاگرس افزایش ابر و بارش‌های پراکنده مورد انتظار است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: طی امروز و فردا(۲۳ و ۲۴ مرداد) در ارتفاعات استان هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند همراه با رعد و برق، وزش باد شدید و رگبار باران باشد.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید مورد انتظار است که خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

ضیاییان در پایان گفت: در منطقه شمال سیستان و بلوچستان، طی امروز و فردا توفان شن شدید پیش‌بینی می‌شود که می‌تواند مخاطراتی در پی داشته باشد. در برخی از مناطق مرکزی کشور هم طی ساعات بعد از ظهر وزش باد شدید دور از انتظار نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی