رحمت اله نوروزی

نماینده علی‌آباد گفت: ما نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان در واقع خجالت می‌کشیم به استان‌های خودمان برویم چرا که محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته و ما پاسخی برای آن ها نداریم.

به گزارش ایران‌پژواک، رحمت اله نوروزی نماینده علی آباد در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد مسائل مرتبط با حوزه طیور، مشکلات و تامین نهاده های دامی کشاورزی در سال زراعی جدید، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، گفت: آقای قالیباف ما نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان صبح امروز در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدیم تا دست به تحصن بزنیم.

وی افزود: ما نمایندگان گیلان، مازندران و گلستان در واقع خجالت می‌کشیم به استان‌های خودمان برویم چرا که محصول برنج کشاورزان به اصطلاح کرم گذاشته و ما پاسخی برای آن ها نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی رویه برنج به کشور، گفت: به واقع آقای رئیس جمهور دستور دادند تا ۲۵۰۰ میلیارد برای خرید برنج منابع اختصاص دهند همچنین آقای نیکبخت در نخستین سفر استانی خود و با حضور در ۳ استان شمالی مطالبی را عنوان کردند این در حالی است که همچنان برنج روی دست کشاورزان باقی مانده است.

نوروزی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: ما از شما انتظار داریم به عنوان دلسوز کشاورزان به این موارد رسیدگی کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بی رویه چای، تاکید کرد: ۵۰ درصد از واردات بی رویه چای تنها برای یک شرکت بوده است لذا تقاضا داریم در بحث چای با توجه به زحمات عزیزانمان اقدام اساسی صورت گیرد.

نوروزی با اشاره به مطالبات گندمکاران، تاکید کرد: برخی از شرکت های دولتی و غیردولتی وزارت نفت پول بیت المال را در حساب های خود قرار داده و این منابع در این حساب ها رسوب شده است در این بخش رئیس جمهور دستوری به آقایان اوجی و منظور داده اند اما هنوز آقای اوجی اقدامی در این بخش انجام نداده است. در حال حاضر مابه التفاوت مطالبات گندمکاران از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار تومان پرداخت نشده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تنی برنج و واردات چای، بیان کرد: باید تکلیف واردات برنج و مطالبات گندمکاران مشخص شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده علی آباد در مجلس گفت: ان شاءالله جلسه ای درباره این موضوع هفته آینده برگزار می شود و از وزارت صمت برای موضوع واردات و از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای سایر امور دعوت می کنیم تا این مسئله پیگیری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی