• ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 34462
فقر

مشاور نخست وزیر دولت السودانی نرخ فقر در کشورش را بیش از ۲۰ درصد اعلام کرده و تصریح کرد که بیش از شش میلیون از شهروندان این کشور حقوق تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایران‌پژواک، خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد که «سناء الموسوی»، مشاور نخست وزیر این کشور در امور تأمین اجتماعی، شامگاه پنج شنبه طی سخنانی در یکی از برنامه‌های شبکه خبری «العراقیه الاخباریه»، اظهار داشت: نرخ فقر در عراق ۲۱ درصد است و شمار کسانی که در حال حاضر حقوق تأمین اجتماعی دریافت می‌کنند نیز به ۶.۵ میلیون نفر می‌رسد.

الموسوی ضمن اعلام اینکه حقوق تأمین اجتماعی ۱۸۱ هزار شهروند عراقی قطع شده چرا که شرایط دریافت آن را نداشتند، تاکید کرد که «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر این کشور به پرونده تأمین اجتماعی اهمیت زیادی می‌دهد و در همین راستا نیز پیشنهادی ارائه شده تا متکدیان نیز مشمول دریافت حقوق آن شوند.

مشاور السودانی در این باره همچنین عنوان کرد: شمار افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی ماهانه افزایش می‌یابد و قانون تأمین نیز مشمولان دریافت حقوق را مشخص کرده جایی که حقوق خانواده‌ای که بالای خط فقر می‌رود، قطع می‌شود اما قطع حقوق تأمین افراد دارای توانایی کار، در حال حاضر مطرح نیست.

مشاور نخست وزیر عراق در پایان نیز تصریح کرد: برخی از جوانان از سال ۲۰۱۶ درخواست وام داده‌اند و تاکنون آن را دریافت نکرده‌اند؛ همچنین شرط دریافت وام مانع از آن می‌شود که صاحب وام خودرو خریداری کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی