حسین امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که تهران از محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، برای سفر به تهران دعوت کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک، حسین امیر عبداللهیان جمعه شب در بازگشت به تهران بعد از سفری دو روزه به عربستان در جمع خبرنگاران ایرانی گفت: آقای ملک سلمان از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت کردند. آقای رئیسی نیز دعوت را پذیرفتند و گفتند که در زمان مناسب این سفر را انجام خواهند داد.

او ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با اشاره به آغاز فعالیت سفارتخانه‌های ایران و عربستان در ریاض و تهران گفت: من و هیات همراهم در جریان سفر به عربستان با حضور در سفارت ایران در ریاض و در سرکنسولگری ایران و نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی (OIC) در جده از نزدیک شاهد روند ازسرگیری رسمی فعالیت‌های دیپلمات‌های ایران در ریاض و جده بودیم.

او با بیان اینکه همین اقدام در خصوص دیپلمات‌های سعودی در تهران و مشهد انجام شده و آنها نیز در ایران مستقر شده‌اند، تصریح کرد: طی روزهای آینده سفیران دو کشور در تهران و ریاض مستقر خواهند شد.

این دیپلمات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تصمیم تهران و ریاض برای گسترش روابط اقتصادی پایدار بین دو کشور و رایزنی‌های صورت‌گرفته بین وزیران امور خارجه دو کشور در این ارتباط گفت: در جریان دیدار روز گذشته با وزیر امور خارجه عربستان برای برگزاری نشست‌های اقتصادی و تجاری بین تجار و بازرگانان دو کشور در تهران، ریاض، جده و سایر استان‌های مورد نظر در ایران تاکید و توافق حاصل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی