Hsiung Feng IIE

رسانه‌های تایوان تصویری از شلیک موشک کروز هسیونگ فنگ (Hsiung Feng IIE) منتشر کرده‌اند که با برد و دقت بالا می‌تواند اهداف زمینی را هدف قرار دهد.

به گزارش ایران‌پژواک، تایوان موشک کروز زمین به زمین هسیونگ فنگ (HF-2E) را در یک رزمایش با موفقیت آزمایش کرد. این موشک مرموز و فوق‌سری از حدود یک دهه پیش در نیروهای مسلح تایوان به خدمت گرفته شده است اما تا کنون تصویری از شلیک آن منتشر نشده بود.

موشک کروز زمین به زمین Hsiung Feng IIE

با اینکه برای نخستین بار تصویر این موشک در معرض دید عموم قرار گرفته، هنوز اطلاعات چندانی درباره مشخصات آن منتشر نشده است.

همانطور که از نام موشک مشخص است این موشک کروز زمین پرتاب برای حمله به اهداف زمینی طراحی شده است.

سازه و عملکرد هسیونگ فنگ آنطور که در تصاویر منتشر شده مشخص است، شباهت‌هایی به موشک مشهور تاماهاوک آمریکایی دارد.

این موشک فوق‌ سری تایوان برای حمله به چین ساخته شده(+عکس)

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های تایوانی کار توسعه و ساخت این موشک از ابتدای قرن جاری (سال ۲۰۰۰) آغاز شد اما تا سال ۲۰۲۲ خبری درباره به کار گرفتن آن منتشر نشد.

این موشک با برد افزایش یافته می‌تواند به اهداف زمینی در فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری حمله کند هر چند هدف اصلی طراحی این موشک درگیر شدن با اهدافی در فاصله ۳۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری گزارش شده است.

در برخی منابع قابلیت حمله دقیق به اهدافی در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری نیز برای این موشک در نظر گرفته شده است.

هسیونگ فنگ با پرتابگر زمینی متحرک از یک موتور سوخت جامد برای ایجاد رانش اولیه استفاده می‌کند و با موتور توربوجت به سمت هدف پرواز می‌کند. سیستم‌های جی‌پی‌اس / ای‌ان‌اس در هدایت این موشک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر اطلاعات موجود میزان خطای این موشک در مرحله پایانی حدود ۱۵ متر است.

گفته می‌شود که یک جستجوگر دوربین مادون قرمز نیز برای افزایش دقت به موشک افزوده شده تا آن را از لحاظ کارایی در ردیف موشک‌های هوا به سطحی چون JASSM و سایه توفان قرار دهد.

در حالی که قابلیت‌های این موشک همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد، افشای برخی مشخصات آن می‌تواند نشانی از نگرانی تایوان از پتانسیل بزرگ نظامی چینی در صورت حمله احتمالی به تایوان باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی