ترامپ

بیل کسیدی جمهوری خواه برجسته سنای آمریکا روز یکشنبه گفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور باید از رقابت‌های انتخاباتی جمهوری خواهان کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ کناره گیری کند زیرا وی نمی‌تواند در رقابت با جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا پیروز شود.

به گزارش ایران‌پژواک از "رویترز",سناتور بیل کسیدی، یکی از هفت جمهوری‌خواه سنا که در دومین استیضاح ترامپ در سال ۲۰۲۱ به محکومیت وی رای دادند، پرونده‌های فدرال علیه ترامپ را «ضربه نهایی» به ترامپ توصیف کرد و هشدار داد که رأی‌دهندگان آمریکایی کسی که مجرم شناخته شده است را به عنوان رییس جمهور انتخاب نخواهند کرد.

این جمهوری خواه اهل لوئیزیانا در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ باید از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کند، به شبکه سی ان ان گفت: "به نظر من او باید کناره گیری کند. اما، این امر به او بستگی دارد. اما اگر به نظرسنجی‌های فعلی نگاه کنید، ترامپ در مقابل جو بایدن شکست خواهد خورد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: انتظار می‌رود دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان هفته جاری پنجشنبه یا جمعه ۲۴ یا ۲۵ اوت (۲ و ۳ شهریور ۱۴۰۲) خود را به زندان فولتون کانتی در ایالت ویرجینیا تسلیم کند.

معرفی ترامپ به زندان در ارتباط با پرونده توطئه برای براندازی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در ایلات جورجیا است. فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، ۲۵ ماه اوت (سوم شهریور) را برای تسلیم ترامپ تعیین کرده است.

به گزارش سی ان ان، انتظار می‌رود مذاکرات بین وکلای ترامپ و دادستان‌های ویلیس تا هفته آینده و پیش از پایان ضرب الاجل ادامه یابد. زمان دقیق تسلیم شدن ترامپ نامشخص است.

معرفی ترامپ به زندان در ایالت جورجیا همزمان با اولین مناظره ریاست جمهوری جمهوری خواهان در چرخه انتخابات ۲۰۲۴ اتفاق می‌افتد.

منابع متعدد اعلام کرده‌اند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد ندارد در این مناظره شرکت کند و در عوض با تاکر کارلسون، مجری سابق فاکس نیوز، مصاحبه خواهد کرد.

ترامپ اکنون در مجموع با ۹۱ اتهام در چهار پرونده جنایی روبرو است.

هیات منصفه عالی دادگاه جورجیا سه ۱۵ اوت (۲۴ مرداد) در کیفرخواستی ترامپ و مشاورانش را به تلاش برای ابطال نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و شکست او در مقابل جو بایدن متهم کرد.

در این کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای که نام ۱۹ متهم و ۴۱ مورد کیفری بیان شده که به اخاذی و باجگیری متهم هستند؛ اتهامی که در صورت اثبات ممکن است تا ۲۰ سال حبس برای متهمان به همراه داشته باشد.

متهمان همچنین متهم به تشکیل یک بنگاه اقتصادی برای امور جنایی و اخاذی به منظور تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا هستند که نام مارک میدو رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، رودی جولیانی و جان ایستمن نیز در این میان وجود دارد.

پلیس ایالت جورجیا می‌گوید انتظار می‌رود تمام ۱۹ متهم این کیفرخواست براساس دستورالعمل دفتر دادستانی منطقه و قاضی منصوب شده برای پرونده، در زندان رایس استریت حاضر شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی