ترامپ

ترامپ قصد دارد روز پنجشنبه خود را در زندان فولتون کانتی تسلیم کند.

به گزارش ایران‌پژواک از سی‌ان ان، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از توافق اولیه برای آزادی با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، قصد دارد روز پنجشنبه خود را تسلیم زندان فولتون کانتی کند تا در این زندان تحت نظر قرار گیرد.

این خبر را ترامپ بامداد سه شنبه در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد و نوشت: «پنج‌شنبه به آتلانتا، جورجیا می‌روم تا دستگیر شوم.»

شرایط آزادی مشروط ترامپ در پرونده فعلی بسیار پیچیده‌تر از شرایطی است که او در حال حاضر با قرار دادن وثیقه در پرونده‌های قبلی آزاد شده بود.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به صراحت از استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای هدف قرار دادن دیگران منع شده است.

در حکمی که توسط قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، اسکات مک‌افی امضا شده، آمده است: «متهم نباید هیچ اقدامی برای ارعاب اشخاص شناخته شده به عنوان متهم یا شاهد در این پرونده انجام دهد یا مانع اجرای عدالت شود.»

این پرونده چهارمین پرونده جنایی علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در سال جاری است. در موارد قبلی، شرایط آزادی ترامپ پس از دستگیری و محاکمه تا حد زیادی عادی بوده است، اما اکنون به نظر می‌رسد شرایط برای آزادی مشروط ترامپ بسیار پیچیده است.

ترامپ پیشتر در پرونده انتخاباتی که در واشنگتن دی سی مطرح شد، با حداقل شرایط آزاد شد. این شرایط شامل عدم اجازه برای برقراری ارتباط با کسی که به عنوان شاهد در این پرونده شناخته می‌شود، بود.

انتظار می‌رود همه ۱۹ متهم این پرونده از جمله ترامپ که هفته گذشته به تلاش برای لغو انتخابات ۲۰۲۰ متهم شدند، این هفته قبل از سررسید مهلت تعیین‌شده در روز جمعه، خود را تحویل دهند.

«فانی ویلیس» دادستان منطقه «فولتون» به ترامپ و ۱۸ متهم دیگر در این مورد اتهامی تا روز جمعه فرصت داده است تا تسلیم قانون شوند.

کلانتری محلی ایالت جورجیا آمریکا هفته گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دونالد ترامپ، رئیس جهمور سابق این کشور به همراه مظنونین پرونده مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حوزه انتخاباتی جورجیا، باید خود را به طور داوطلبانه به زندان «فولتون کانتی» معرفی کنند و در غیر این صورت به طور رسمی بازداشت خواهند شد.

سی‌ان‌ان به نقل از این بیانیه نوشته بود: در این مقطع، بر اساس دستور واصله از دفتر دادستانی منطقه و قاضی پرونده، انتظار می‌رود که تمام ۱۹ متهم نامبرده در کیفرخواست، خود را به زندان «رایس استریت» تحویل دهند.

مطابق قانون، مظنونین باید رویه رسمی بازداشت شامل بازرسی بدنی، اثر انگشت و البته گرفتن عکس در هنگام ورود به زندان را پشت سر بگذارند.

یک هیئت منصفه در ایالت جورجیا روز دوشنبه علیه ترامپ و تعدادی از وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه در پرونده تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا کیفرخواست صادر کرد.

این افراد از جمله رئیس جمهور سابق و پرحاشیه آمریکا به طور غیررسمی به تشکیل «گروهی سازمان‌یافته» برای برگرداندن نتایج انتخابات مظنون هستند. اثبات این اتهامات علیه ترامپ دست کم ۲۰ سال حبس برای او به همراه خواهد داشت. انتظار می‌رود روند محاکمه ظرف ۶ ماه آتی آغاز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی