کیم جونگ اون

رهبر کره شمالی در بازدید از مناطق سیل زده به شدت مقامات اجرایی کشور به ویژه نخست وزیر را زیر باد انتقادات گرفت و آنها را متهم کرد که دستاوردهای اقتصادی دولت را با کارنابلدی از میان می برند.

به گزارش ایران‌پژواک، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز دوشنبه با سفر به استان سیل‌زده " پیونگان جنوبی" از نزدیک خسارت های گسترده ناشی از سیل به مزارع و زیر ساخت های این استان را مورد بررسی قرار داده و انتقادات تندی را متوجه مقامات اجرایی این کشور کرد.

بازدید میدانی رهبر کره شمالی از مناطق سیل‌زده این کشور/ عکس ها : خبرگزاری رسمی کره شمالی

عصبانیت رهبر کره شمالی در جریان بازدید میدانی از مناطق سیل زده (+تصاویر)

رهبر کره شمالی پس از اینکه آب دریا روز دوشنبه یک خاکریز را در سواحل غربی این کشور تخریب کرد و هزاران هکتار از اراضی کشاورزی حاصلخیز را به زیر آب برد، سفری میدانی به منطقه سیل‌زده انجام داد و از نزدیک شاهد از بین رفتن شالیزارها و دیگر مزارع کشاورزی تخریب شده بود.

رهبر کره شمالی که عصبانی به نظر می رسید، در این بازدید مسئولان محلی را به سوء مدیریت متهم کرده و "کیم توک هون" نخست وزیر کابینه را به دلیل عدم توجه به وظایفش مسئول دانست.

عصبانیت رهبر کره شمالی در جریان بازدید میدانی از مناطق سیل زده (+تصاویر)

کیم جونگ اون زهکشی نامناسب را دلیل خسارات گسترده سیل دانست و دلیل نامناسب بودن زهکشی را نگرش ضعیف کاری مسئولان و به ویژه نخست وزیر و عدم بازرسی او دانست.

به گفته خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون در نهایت سیل را یک فاجعه انسان ساز توصیف کرد و مسئولان کارنابلد را به "تخریب همه کارهای اقتصادی دولت" متهم کرد.

عصبانیت رهبر کره شمالی در جریان بازدید میدانی از مناطق سیل زده (+تصاویر)

گفتنی است علیرغم اینکه سیل اخیر در سواحل غربی کره شمالی هیچ تلفاتی انسانی در پی نداشت، اما باعث صدمات جدی به مزارع کشاورزی منطقه شده که این مساله با توجه به بحران غذایی کشور، برای دولت کره شمالی اهمیت زیادی دارد.

لیم ائول چول، استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه کیونگ نام کره جنوبی، معتقد است که کیم احتمالا این فاجعه طبیعی را به عنوان توجیهی برای شکست‌های اقتصادی اخیر کشور معرفی کرده و به او فرصتی می‌دهد تا کابینه خود را تغییر دهد.

عصبانیت رهبر کره شمالی در جریان بازدید میدانی از مناطق سیل زده (+تصاویر)

لیم گفت: "در نهایت، به نظر می رسد کیم از اینکه اقتصاد کره شمالی آنقدر که او می خواهد بهبود نیافته، عصبانی است."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی