سوریه

عشایر عرب و شبه نظامیان قسد که به آمریکا وابسته هستند در شرق سوریه با یکدیگر درگیر شدند و در نتیجه این درگیری‌ها چندین نفر زخمی و دست‌کم ۱۰ نفر کشته شدند.

به گزارش ایران‌پژواک از روسیا الیوم، در درگیری‌های امروز عشایر عرب و شبه‌نظامیان قسد در شرق سوریه، چندین نفر زخمی و حداقل ۱۰ نفر کشته شدند.

این درگیری‌ها که از شدیدترین درگیری‌های این منطقه در سال‌های اخیر به شمار می‌آید در نوار مرزی سوریه و عراق به وقوع پیوست. این در حالی است که صدها نظامی آمریکایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون با اشغال این منطقه در آن حضور دارند.

از سوی دیگر المیادین از مهلت ۱۲ ساعته عشایر عرب حومه دیرالزور به ائتلاف بین‌المللی و شبه نظامیان قسد جهت آزادی افراد بازداشتی و پایان محاصره خانواده‌های ساکن حسکه خبر داد. عشایر عرب هشدار داده‌اند در صورتی که در این مدت به خواسته‌های آنان پاسخ داده نشود اعلام آماده‌باش عمومی خواهند کرد.

در مقابل، شبه نظامیان قسد نیز در بیانیه‌ای اعلام کردند: نیروهای قسد با قاطعیت با عناصر جنایتکار در شهرک العزبه واقع در حومه دیرالزور که اقدامات جنایتکارانه‌ای را انجام می‌دهند، تک‌تیرانداز مستقر می‌کنند و ارگان‌های خدماتی را مسدود می‌کنند، برخورد می‌کند.

گفتنی است این درگیری‌ها از روز گذشته و پس از آن به وقوع پیوست که شبه نظامیان قسد یکی از فرماندهان شورای نظامی دیرالزور، موسوم به احمد الخبیل را بازداشت کردند. این فرمانده نظامی در اصل تحت پرچم قسد، در این منطقه فعالیت می‌کرد؛ این در حالی است که هم شبه نظامیان قسد و هم شورای نظامی دیرالزور از شبه نظامیان وابسته به آمریکا هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی