• ۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
  • کد خبر: 34679
سردار رضا مؤذن

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا از استرداد فردی متهم به ۶۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، سردار رضا مؤذن، جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا اظهار داشت: در پی اعلام مراجع قضائی فردی به اتهام کلاهبرداری به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از طریق جلب اعتماد تعداد زیادی از هموطنان با عنوان ۲ شرکت مهاجرتی، تحت پیگرد قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این متهم به همراه همسرش اقدام به دایر کردن ۲ شرکت مهاجرتی کرده و از این طریق با وعده اخذ اقامت و مجوز کار در خارج از کشور از بیش از ۵۰۰ نفر از ایرانیان، کلاهبرداری کردند.

وی در تکمیل این خبر افزود: متهم پس از کلاهبرداری به یکی از کشورهای منطقه متواری که با بررسی‌های به عمل آمده و استفاده از ظرفیت سازمان اینترپل، متهم بلافاصله در یکی از کشورهای منطقه ردیابی، شناسایی و حکم جلب بین‌المللی یا همان اعلان قرمز علیه وی صادر و موضوع تحت تعقیب بین‌المللی متهم به اینترپل کشور محل اختفا نیز ارسال شد.

سردار مؤذن ضمن تشکر از قوه قضائیه و وزارت امور خارجه تصریح کرد: با هدایت اطلاعاتی عملیاتی پلیس بین‌الملل فراجا بر اساس اعلان قرمز صادره علیه متهم و همچنین رایزنی‌های پلیسی، وی پس از کمتر از ۷ ماه از ارتکاب کلاهبرداری در کشور محل اختفا دستگیر شد.

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل فراجا در پایان ضمن اشاره به عدم اعتماد هموطنان به شرکت‌های مهاجرتی غیرقانونی و با بیان اینکه هیچ حاشیه و مکان امنی برای مجرمان و متهمان وجود ندارد، اظهار داشت: خوشبختانه این متهم روز جاری از طریق مرز هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور بازگردانده شد و جهت ادامه رسیدگی به پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی