نفت

رویترز طی گزارشی اعلام کرد تولید نفت ایران در ماه اوت احتمالاً به ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش ایران‌پژواک از رویترز، اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد تولید و صادرات نفت ایران احتمالاً در ماه اوت افزایش یافته و به بالاترین رقم از زمان آغاز تحریم‌های آمریکا در ۲۰۱۸ رسیده است.
ایران ماه‌هاست تولید نفت خام و میعانات گازی خود را افزایش داده و صادرات نفت خود را هم مخصوصاً به چین بالا برده است. این در حالی است که گفته می‌شود ایران و آمریکا در حال مذاکره برای آزادی ۵ زندانی آمریکایی و آزادسازی سرمایه‌های مسدود شده ایران هستند.

برخی تحلیلگران عقیده دارند افزایش فروش نفت ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا به این دلیل است که آمریکا با هدف عرضه کافی نفت به بازار فشار چندانی به ایران وارد نمی‌کند.

چندین شرکت ردیابی نفتکش و موسسه مشاوره انرژی اعلام کرده‌اند تولید نفت ایران در ماه اوت احتمالاً به ۳.۱۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

موسسه مشاوره انرژی اس‌وی‌بی صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه اوت را کمی کمتر از ۲ میلیون بشکه در روز اعلام کرده است. سایت تنکر ترکرز هم اعلام کرده ایران احتمالاً ۱.۷۷ میلیون بشکه در روز نفت خام و ۱.۹۲ میلیون بشکه در روزنفت خام و میعانات گازی از اول تا ۲۷ اوت صادر کرده است. کپلر صادرات نفت خام ایران را در ماه اوت به طور متوسط ۱.۲ میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند.

از طرف دیگر، محسن خجسته‌ مهر، رئیس شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده این کشور قصد دارد تولید نفت خود را تا پایان تابستان به ۳.۵ میلیون بشکه در روز برساند.

خجسته مهر گفت وقتی دولت فعلی قدرت را در ۲۰۲۱ در ایران به دست گرفت، تولید نفت ۲.۲ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی