مجلس نمایندگان آمریکا

در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را برای تقویت تحریم‌های نفتی علیه ایران به تصویب رساند.

به گزارش ایران‌پژواک از ایسنا، مجلس نمایندگان روز جمعه طرحی را با ۳۴۲ رای موافق در برابر ۶۹ رای مخالف تصویب کردند که تدابیری را برای بنادر و پالایشگاه‌های خارجی تعیین می‌کند که هر گونه نفت صادر شده از ایران را به‌عنوان نقض تحریم‌های آمریکا در نظر می‌گیرد.

بنابر گزارش حبرگزاری رویترز، طرح موسوم به «توقف پهلو گرفتن کشتی‌های حامل نفت ایران» که با حمایت نمایندگان آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب رسید برای تبدیل شدن به قانون نیازمند تائید مجلس سنا و امضای جو بایدن، رئیس جمهور آمریکاست.

مایک لاولر، نماینده جمهوری‌خواه و جرد موسکوویتز، نماینده دموکرات در بیانیه‌ای با تکرار ادعاهای واهی واشنگتن علیه تهران تاکید کردند که این طرح پیامی روشن و قوی به بازیگرانی همچون چین و روسیه و همچنین دیگران مبنی بر این می‌فرستد که به ایران برای دور زدن تحریم‌ها کمک نکنید و به این کشور را برای تامین مالی تروریسم کمک نرسانید یا اینکه با عواقب آن روبرو شوید.

البته مشخص نیست که در صورت تصویب شدن این طرح به‌عنوان یک قانون تا چه اندازه می‌تواند موثر باشد، چراکه اغلب این اقدامات حتی در شرایطی که کنگره سم‌تواند قوانین تحریمی را به تصویب برساند با معافیت‌های امنیت ملی همراه است که به روسای جمهور ایالات متحده اجازه می‌دهد خود در اجرای قانون صلاحیت داشته باشند. سپس چین نیز با وجود تحریم‌های جدید می‌تواند به واردات نفت ادامه دهد.

این طرح در حالی درمجلس نمایندگان به نصویب رسیده است که علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده علیه صادرات نفت ایران به بهانه برنامه هسته‌ای این کشور، صادرات نفت خام تهران در حال افزایش است.

داده‌های شرکت‌های مشاوره FGE و Vortexa در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که صادرات نفت خام ایران حدود ۱.۵ میلیون بشکه در روز بوده و به بالاترین حد خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است که بیش از ۸۰ درصد آن به چین ارسال شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی