• ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
  • کد خبر: 34717
بورس

بازار سهام در نخستین هفته شهریور، روزهای سبزی را گذراند که بیش از ۳.۵ ماه بود، انتظار آن را می‌کشید. با این حال، چنین رشدی شامل حال همه نمادهای بازار نشد و در این هفته هم برخی سهم‌ها بازدهی منفی بالایی را ثبت کردند.

به گزارش ایران‌پژواک، بورس تهران در حالی نخستین هفته شهریور را به پایان رساند که شاخص‌های کل و هم‌وزن همچنان صعودی ماند اما از شتاب رشد آنها کاسته شد. در همین حال حجم و ارزش معاملات خرد نسبت به هفته‌های قبل افزایشی بود.

در طول نخستین هفته شهریور، بازار سهام در دو روز، شاهد خروج پول و در سه روز شاهد ورود پول حقیقی بود. در نهایت اما تراز ورود پول، منفی شد تا در بازه مورد بررسی، ۱۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شده باشد.

بازدهی نمادهای بورسی در هفته نخست شهریور

در نخستین هفته معاملاتی شهریور، قیمت بسیاری از سهم‌ها در سایه صعود بازار رشد کرد اما قیمت برخی دیگر از سهام کاهشی بود و بازدهی منفی ثبت کرد.

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بورس

بررسی چارت‌های سهام نشان می‌دهد در هفته نخست شهریور، گروه انبوه‌سازی و املاک توانسته است بیشترین بازدهی را سهم نمادهای خود کند. بر این اساس ثشاهد و ثعمرا دو نماد این گروه به ترتیب با بازدهی ۳۸ و ۳۰ درصد در صدر بیشترین بازدهی نمادهای بورسی قرار گرفتند. در ادامه این فهرست نیز نمادهای شسینا، وسپهر و وتوس به ترتیب با بازدهی ۲۸ درصد، ۲۶ درصد و ۲۳ درصد در صدر پربازده‌ترین نمادهای بورسی قرار داشتند.

در همین حال این هفته با وجود روند صعودی بازار سهام اما چتر سبز بازار بر سر همه نمادها سایه نیفکند و به این ترتیب نماد سخزر بدترین بازدهی را با منفی ۱۵ درصد ثبت کرد. در همین حال هر سه نماد کورز، وجامی و وکادو با منفی ۱۴ درصد، در مرتبه بعدی قرار گرفتند. نماد قشهد نیز با بازدهی منفی ۱۳ درصدی در مرتبه بعدی قرار گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی