• ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
  • کد خبر: 34840
سیل امامزاده داوود

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: آب‌گرفتگی وجاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها حاصل عبور جریانات خنک و مرطوب شمالی است.

به گزارش ایران‌پژواک، سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی اظهار داشت: رگبار باران طی دو روز آینده ‌بیشتر نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از بعدازظهر یکشنبه ۱۹ شهریور تا بعدازظهر دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ بارش باران و در برخی از ساعات روز بارش به صورت رگبار باران را خواهیم داشت.

رضوی با بیان اینکه وزش باد شدید، رعد و برق و کاهش محسوس دما بین ۶ تا ۱۲ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد: در ارتفاعات وضعیت هوا مه‌آلود پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، کاهش دید و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و احتمال خسارت به سازه‏‌های کم مقاوم پیش‌بینی شده و از مسافران درخواست می‌شود در محورهای کوهستانی استان با احتیاط رانندگی کنند.

رضوی رعایت احتیاط لازم و عدم اسکان درکنار رودخانه‏ ها و پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات را خواستار شد و ادامه داد: مقاوم‌سازی سازه‏‌های کم‌مقاوم پیشنهاد می‌شود.

وی با پیش‌بینی هفت روزه وضع هوای مازندران خاطرنشان کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی وضعیت جو استان مازندران از روز شنبه ۱۸ تا جمعه ۲۴ با نوسانات ابری پیش بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه ۱۸ شهریور هوا صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده بوده و در یک‏شنبه ۱۹ شهریور صاف تا نیمه ابری از بعد از ظهر ابری همراه با وزش باد شدید از سمت غرب استان با بارندگی و رعد و برق همراه است.

این مسئول با تاکید بر اینکه دوشنبه ۲۰ شهریور هوای استان ابری و در ارتفاعات مه آلود همراه با وزش باد، بارندگی و کاهش دما پیش بینی می‌شود خاطرنشان کرد:هوا از بعد از ظهر به تدریج با کاهش ناپایداری همراه بوده و در سه شنبه صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما، در غرب استان گاهی با افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

رضوی افزود: در چهارشنبه هوا صاف تا نیمه ابری از اواخر روز همراه با وزش باد و افزایش ابر در غرب با رگبار پراکنده خواهیم داشت و از اواخر هفته هوای نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد را پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماشاءالله گنبدی لاحسینی CA ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    0 0
    اصلا مازندران جایی برای رفتن نداره با این همه آلودگی ، بیایید گنبد کاووس ، قدم به چشم ما گنبدیها بزارید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی