کرونا

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نسبت به تغییر قیافه‌ اصیل ایرانی به دنبال انجام اعمال زیبایی متعدد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، بابک نیکومرام گفت: گرایش مردم به عمل زیبایی، تغییر چهره و هزینه‌های سنگینی که بابت آن پرداخت می‌شود زنگ خطر جدی برای جامعه است.

وی ادامه داد: در صورت عدم مهار سونامی جراحی زیبایی علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و تغییر قیافه‌ها، باعث آسیب جدی به حوزه درمان و بلعیدن منابع انسانی و مالی اختصاص داده شده برای حوزه سلامت کشور منجر خواهد شد.

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به روی آوردن عموم پزشکان اعم از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص‌های غیر مرتبط به امور زیبایی به خصوص اعمال جراحی زیبایی، خواستار کنترل، نظارت و مداخله جدی و عاجل وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جهت کاهش آسیب جدی به مردم در کشور شد.

نیکومرام اضافه کرد: با انجام اعمال زیبایی متعدد قیافه اصیل ایرانی در حال تغییر است و بایستی برای این موضوع چاره اندیشی شود.

وی تأکید کرد: برای ساماندهی و کنترل خدمات حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی نیاز به وضع قوانین و مقررات جدید و به روز داریم، زیرا قوانین گذشته پاسخگوی شرایط کنونی نیست. ضمن اینکه اعمال جراحی پلاستیک و زیبایی در اولویت امور درمانی نبوده و حجم زیادی از فعالیت‌های درمانی گروه پزشکی را می‌تواند به خود اختصاص داده که این موضوع می‌تواند باعث کاهش میزان ارائه خدمات درمانی واقعی به بیماران گردد.
و به عنوان راهکار اولیه پیشنهاد عاجل برای ایجاد کمیته کشوری امور زیبایی مانند کمیته کشوری کرونا و دعوت از اعضای بورد و انجمن‌های علمی مرتبط برای ارائه راهکار و تدوین دستورالعمل‌های نوین مربوط به حوزه زیبایی را دادند.

مجید لاهوتی مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران اظهار کرد: در سال‌های اخیر انجام اعمال زیبایی زیادی دیده شده که اکنون این امر گسترش بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: ورود افراد فاقد صلاحیت به صفحات مجازی مانند اینستاگرام و پلت فرم‌های گوناگون با تبلیغات فریبنده باعث سردرگمی تعدادی از متقاضیان اعمال جراحی گردیده است.

لاهوتی افزود: با توجه به انجام تعداد زیاد اعمال جراحی زیبایی توسط افراد بی کفایت باعث بروز عوارض متعدد و غیر قابل جبران در بیماران گردیده است و به همین دلیل آمار مراجعه آسیب دیدگان به مراجع قانونی برای پیگیری مشکلاتشان افزوده شده است.

مسئول روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: با توجه به فقدان قوانین و مقررات بازدارنده کافی و مؤثر و یا مجازات‌های بسیار اندک در مقابل تخلفات افراد سودجو همه روزه شاهد ورود تعداد بیشتری از افراد خاطی در حوزه زیبایی هستیم.

وی در خصوص معرفی جراحان پلاستیک اظهار کرد جراح پلاستیک فردی است که ۷ سال دوره پزشکی عمومی و سپس ۴ تا ۵ سال دوره جراحی عمومی و در نهایت ۳ سال دوره جراحی پلاستیک را می‌گذراند.

لاهوتی افزود: سازمان نظام پزشکی مکلف به رعایت حقوق متقابل مردم و پزشکان است که تحت قانون مصوب مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌نماید اما گاهی مصوبات بخش‌هایی از این سازمان در تناقض با اصول قانونی تشکیل سازمان بوده و راه را برای ورود افراد به حیطه جراحی پلاستیک باز می‌نماید. بنابراین از سازمان مذکور انتظار می‌رود با اصلاح مصوبات خود در این زمینه راه را برای افراد سودجو ببندد و به این ترتیب به وظیفه خدماتی خود در حفظ سلامت آحاد جامعه عمل نماید.

علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: نزدیک به ۶ هزار صفحه اینستاگرامی و سایر پلت فرم‌ها در حال تبلیغ در حوزه جراحی پلاستیک و زیبایی هستند.

وی افزود: در حالی که تعداد کل افراد مجاز به انجام اعمال زیبایی درصد بسیار کمی از این صفحات را تشکیل می‌دهند.

صابری ادامه داد: به متقاضیان انجام اعمال زیبایی توصیه می‌شود جهت اصول اطمینان نام جراح پلاستیک مورد نظر در سایت انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران جستجو نمایند.

وی افزود: در حال حاضر ۴۳۰ نفر جراح فوق تخصص جراحی پلاستیک عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هستند و اکثراً مشغول فعالیت و خدمت رسانی به مردم خوبمان.

سید نجات حسینی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نیز اظهار کرد: حدود ۱۶۰۰ پیج شامل پزشکان فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی‌های زیبایی می‌پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی