• ۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
  • کد خبر: 35089
مسکن چین

تعداد خانه‌های خالی در چین از جمعیت ۱/۴ میلیاردی این کشور بیشتر است.

به گزارش ایران‌پژواک از شفقنا، یک مقام سابق در انتقاد عمومی و البته نادر از بازار املاک بحران زده این کشور گفت: حتی جمعیت ۱.۴ میلیاردی چین برای پر کردن تمام آپارتمان های خالی «پر از زباله» در سراسر کشور کافی نیست.

بخش املاک چین که زمانی ستون اقتصاد بود، از سال ۲۰۲۱ زمانی که غول املاک و مستغلات «اورگراند» به دنبال کاهش استقراض جدید، تعهدات بدهی خود را نپرداخت، دچار رکود شد.

آخرین داده‌های اداره ملی آمار (NBS) نشان می‌دهد که تا پایان ماه اوت، مساحت کل خانه‌های فروخته‌نشده به ۶۴۸ میلیون متر مربع (۷ میلیارد فوت مربع) رسیده است. بر اساس محاسبات و بر اساس میانگین مساحت خانه ۹۰ متر مربع، معادل ۷.۲ میلیون خانه خالی در چین وجود دارد.

در همین حال هی کنگ، ۸۱ ساله معاون سابق اداره آمار، گفت: در حال حاضر چند خانه خالی وجود دارد؟ هر کارشناس تعداد بسیار متفاوتی را ارائه می دهد، افراطی ترین آنها معتقد است که تعداد خانه های خالی فعلی برای ۳ میلیارد نفر کافی است.

گفتنی است بسیاری از کارشناسان در مورد احتمال بروز بحران در اقتصاد چین و یا حتی فروپاشی آن هشدار می‌دهند اما دولت این کشور نظر دیگری دارد. سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانسی خبری اخیر گفت: «هر از چند گاهی انواع اظهارنظرهایی که فروپاشی اقتصاد چین را پیش‌بینی می‌کنند، ظاهر می‌شوند، اما آنچه که فروپاشی کرده، چنین لفاظی‌هایی است، نه اقتصاد چین».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی