آتش

نیروهای امنیتی در عراق از دستگیری ۱۴ نفر در ارتباط با حادثه آتش سوزی در یک مراسم عروسی در این کشور خبر دادند.

به گزارش ایران‌پژواک، وزارت کشور عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۱۴ نفر از جمله صاحب تالار عروسی، ۱۰ کارگر و سه نفر را که در روشن کردن وسایل آتش بازی در این مراسم نقش داشتند، بازداشت کرده اند.

در همین حال، رسانه ها می افزایند که تعداد قابل توجه قربانیان نیز به دلیل بسته بودن خروجی های اضطراری سالن عروسی در این مراسم رخ داده است.

این آتش‌سوزی شامگاه سه‌شنبه در یک تالار پذیرایی منطقه «حمدانیه» در استان «نینوا» و در شرق شهر «موصل» (شمال‌غرب عراق) حین برگزاری جشن عروسی رخ داده است.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تاکنون در این حادثه ۱۱۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده اند. با این حال در گزارش های اولیه شمار قربانیان حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده بود.

همچنین به گزارش رسانه‌های محلی، عروس و داماد جزو قربانیان نیستند، با این حال در گزارش‌های اولیه گفته شده بود آن‌ها هم در این آتش‌سوزی جان داده‌اند.

به‌ سبب گستردگی حادثه، منابع رسمی عراقی آمارهای مختلفی را تاکنون در رابطه با تعداد قربانیان این حادثه که از آن به‌عنوان «یکی از بدترین آتش‌سوزی‌های سال‌های اخیر» یاد می‌شود، اعلام کرده‌اند.

علت آتش‌سوزی هنوز روشن نیست اما گزارش‌های اولیه حاکی از این بود که بعد از روشن کردن وسایل آتش‌بازی شروع شد.

استفاده از روکش‌های قابل اشتعال در ساختمان ممکن است به گسترش سریع آتش دامن زده و باعث ریختن بخش‌هایی از سقف شده باشد.

دفتر نخست وزیری عراق در شبکه اجتماعی «اکس» (توییتر سابق) نوشت که نخست وزیر به مقام‌ها گفته است که «همه نیروها را برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه اسف‌بار بسیج کنند.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی