لوسید

گروه «لوسید» Lucid با افتتاح اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی تاریخ ساز شد. این کارخانه در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است.

به گزارش ایران‌پژواک، گروه «لوسید» Lucid مونتاژ خودروی «Lucid Airs» را در کارخانه تولید پیشرفته جدید خود، AMP-2، اولین مرکز تولید بین المللی خود، که به صورت استراتژیک در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، جده، عربستان سعودی واقع شده است، آغاز می‌کند.

به گفته وب‌سایت این گروه خودرو، در فاز اول، تاسیسات کارخانه ظرفیت مونتاژ 5000 خودروی لوسید در سال را دارد و در آینده، تاسیسات تولیدی کامل در KAEC با احتساب تاسیسات مونتاژ، ظرفیت تولید 155000 خودروی برقی در سال را خواهد داشت.

خودروی برقی ساخت عربستان سعودی آماده صادرات می‌شود!

شرکت «Lucid Group» که استانداردهای جدیدی را برای تجربه الکتریکی لوکس با خودروی Lucid Air، به ارمغان می‌آورد، در شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC)، عربستان سعودی و در 27 سپتامبر 2023 رسما افتتاح شد. این مجموعه اولین کارخانه تولید خودرو در عربستان سعودی است و به عنوان دومین کارخانه تولید پیشرفته لوسید (AMP-2) و اولین کارخانه بین المللی، خودروهای برقی پیشگامانه لوسید را برای عربستان سعودی تولید و به بازارهای دیگر صادر خواهد کرد.

تاسیسات AMP-2 حمایت قابل توجهی از وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی (MISA)، صندوق توسعه صنعتی عربستان سعودی (SIDF) و شهر اقتصادی ملک عبدالله (KAEC) دریافت کرد و نقشی اساسی در سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های عربستان سعودی ایفا خواهد کرد. به گفته‌ی این شرکت، هدف استراتژیک عربستان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است. از طریق توسعه حمل‌ونقل الکتریکی، لوسید از«ابتکار سبز سعودی» حمایت خواهد کرد و برای این منظور، اطمینان حاصل خواهد کرد که 30 درصد از فروش خودروهای جدید در پادشاهی سعودی تا سال 2030 الکتریکی است.

خودروی برقی ساخت عربستان سعودی آماده صادرات می‌شود!

پیتر راولینسون، مدیرعامل و مدیر ارشد فناوری این مرکز، گفت:«ما خوشحالیم که امروز در عربستان سعودی با افتتاح اولین مرکز تولید خودرو در کشور، خودروهای برقی را تولید می‌کنیم و از دیدگاه کشور برای اقتصاد پایدارتر و متنوع‌تر حمایت می‌کنیم. در حالی که عربستان به سمت چشم انداز 2030 خود پیش می‌رود، تاسیسات ما راه را برای صنعت خودروهای برقی کشور و گسترش زنجیره تامین، هموار خواهد کرد و با حمایت دولت عربستان سعودی، ما مفتخریم که توسعه استعدادهای محلی را در صنعت فناوری پیش ببریم. ما مشتاقانه منتظر تحویل خودروهای مونتاژ شده در عربستان به مشتریان عربستان سعودی و فراتر از آن هستیم.»

خودروی برقی ساخت عربستان سعودی آماده صادرات می‌شود!

تاسیسات AMP-2 مونتاژ (SKD) را آغاز کرده است و انتظار می‌رود ظرفیت سالانه 5000 خودرو داشته باشد. عملیات اولیه، «کیت‌های» خودروی Lucid Air را که در کارخانه تولیدی AMP-1 ایالات متحده در کاسا گراند، آریزونا از پیش ساخته شده‌اند، دوباره مونتاژ می‌کند. هدف لوسید انتقال AMP-2 به تکمیل تولید واحد ساخت (CBU) با ظرفیت اضافی سالانه 150000 خودرو، پس از اواسط این دهه است.

خودروی برقی ساخت عربستان سعودی آماده صادرات می‌شود!

موقعیت استراتژیک این کارخانه در نزدیکی جده همچنین به عنوان یک کاتالیزور برای رشد بیشتر و گسترش زنجیره تامین داخلی تازه تاسیس، ایجاد تقاضا برای تامین کنندگان محلی و رشد بلندمدت عمل خواهد کرد. موقعیت جده، دسترسی قوی به زنجیره تامین از طریق زمین و دریا را ارائه می‌دهد و به Lucid این امکان را می‌دهد تا خودروهای الکتریکی لوکس خود را در آینده به مناطق دیگر صادر کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی