گندم

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تاکنون افزون بر ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده که با تامین منابع مورد نیاز، مطالبات گندمکاران تا پایان مهرماه به طور کامل و قطعی تسویه می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، داوود منظور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی گلستان اظهار کرد: تاکنون هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال برای تسویه مطالبات گندمکاران پرداخت شد و دولت مشکلی برای تامین و پرداخت مابقی طلب آنان ندارد.

وی بیان کرد: می‌توانستیم گندم خارجی را با قیمت کمتر وارد کنیم اما با هدف ترغیب کشاورزان و تشویق به کشت این محصول، قیمت خرید تضمینی را بیشتر کردیم و امید است نتیجه این حمایت‌ها در دراز مدت علاوه بر رضایت بهره‌برداران، تامین کامل نیاز داخل باشد.

منظور افزود: وظیفه داریم همه توان و امکانات خود را برای خدمت به‌کار بگیریم و بپذیریم که امکانات فعلی در حد نیازهای رو به‌ افزایش کشور نیست.

وی بیان کرد: یکی از کمبودهای مهم گلستان، کم‌آبی به‌خصوص در بخش خانگی و آشامیدنی است که تامین منابع آبی پایدار این استان در صدر توجهات دولت قرار دارد.
منظور گفت: بهره‌برداری از سد نرماب و اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن از جمله تدابیر دولت برای حل این مشکل است.

معاون رییس جمهور افزود: علاوه بر همه این تلاش‌ها، صرفه‌جویی و بهره‌برداری بهینه از منابع موجود هم باید مورد توجه ساکنان گلستان قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: در این راستا باید روش‌های آبیاری قطره‌ای و مشابه کنار برود و با توجه به محدودیت آب به سراغ طرح‌های آبیاری سازگار با شرایط منطقه رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: عقب‌ماندگی گلستان در همه بخش‌ها از جمله آب و فاضلاب باید جبران شود و طرح‌های نیمه تمامی مانند تصفیه خانه فاضلاب شهری هر چه سریعتر تکمیل گردد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی