آمریکا

درحالی که تنور انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ (۱۴۰۳) آمریکا گرم‌ شده است، خبرگزاری رویترز در گزارشی به بررسی داوطلبینی که برای نامزدی حزب دموکرات رقابت می‌کنند، پرداخت.

به گزارش ایران‌پژواک از رویترز، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده که اوایل سال ۲۰۲۱ به قدرت رسید، برای درخواست نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با مخالفت کمی مواجه است.

با توجه به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در رقابت نامزدی حزب جمهوری‌خواه پیشتاز است، جایگاه قوی بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها، احتمال تکرار نبرد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را به وجود می‌آورد. رابرت اف کندی جونیور نیز که پیشتر در رقابت‌ دموکرات‌ها حضور داشت، اکنون نامزد مستقل خواهد بود.

داوطلبینی که برای نامزدی حزب دموکرات رقابت می‌کنند، عبارتند از:

جو بایدن

بایدن ۸۰ ساله که در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده است، در میان نگرانی‌ها درباره سن و محبوبیت او که تضعیف شده است، باید رای‌دهندگان را متقاعد کند که توانایی لازم برای ریاست جمهوری آمریکا برای یک دوره دیگر را دارد.

به گفته متحدان وی، بایدن بر این باور است که تنها نامزد دموکراتی که می‌تواند ترامپ را شکست دهد، خودش است.

بایدن هنگام اعلام نامزدی خود گفت که وظیفه‌اش دفاع از دموکراسی آمریکایی است و به یورش حامیان ترامپ در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) به ساختمان کنگره آمریکا اشاره کرد. کامالا هریس بار دیگر معاون اول وی است.

رئیس جمهور آمریکا که سیاست‌هایش در عرصه بین‌المللی با انتقادات فراوانی رو به رو است، با وقوع جنگ غزه و حمایتش از رژیم صهیونیستی، با بحران کاهش محبوبیت نیز روبه‌رو شده است.

ماریان ویلیامسون

ویلیامسون ۷۱ ساله نویسنده مشهور آمریکایی، دومین درخواست نامزدی خود برای کاخ سفید را بر بستر «عدالت و عشق» بنا کرده است. وی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به عنوان یک دموکرات نامزد انتخابات شد اما قبل از رای‌گیری از رقابت‌ها کنار کشید.

این نویسنده آمریکایی پیشتر در بیانیه‌ای کنایه‌آمیز، اعلام کرده بود که انگیزه‌اش از نامزدی مجدد در انتخابات، مبارزه با بی‌عدالتی‌های اقتصادی است که میلیون‌ها آمریکایی به دلیل تاثیر قدرت مالی شرکت‌ها بر نظام سیاسی این کشور متحمل شده‌اند.

دین فیلیپس

فیلیپس نماینده دموکرات کمتر شناخته شده در کنگره ایالات متحده از ایالت «مینه سوتا»، منتقد سرسخت جو بایدن در نامزدی ریاست جمهوری برای یک دوره دیگر است.

این تاجر میلیونر ۵۴ ساله که یکی از بنیانگذاران شرکت «gelato» است، در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شد، اعلام کرد: با چالش‌هایی رو به رو هستیم، ما این اقتصاد و آمریکا را اصلاح خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی