سید ابراهیم رئیسی

روزنامه شرق به اظهارات روز گذشته نماینده تهران درباره استعفای وزیر نفت پرداخته است.

به گزارش ایران‌پژواک، روزنامه شرق نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از نادیده‌گرفتن دستورات رئیسی در راستای گشت ارشاد مدیران خبر داده و گفته است که یک ماه قبل وزیر نفت استعفا داده بود و چند روز خانه‌نشین شد تا دستور رئیسی برای برکناری دو مدیر نفتی اجرائی نشود.

در رابطه با مهاجرت پسر یکی از مسئولان که رئیسی گفته بود «پسر رفت، پدر هم برود» هم گویا خبری از رفتن نبوده و همچنان مهاجرت فرزندان مسئولان ادامه‌دار است. همان زمان هم مسئله زندگی پسر خزعلی معاونت امور زنان رئیس‌جمهور در کانادا رسانه‌ای شد و وعده بازگشت او را خزعلی داد و خبری از پیگیری این ماجرا هم نشد.

این در حالی است که یکی از شعارهای رئیسی در زمان انتخابات راه‌اندازی گشت مدیران بود البته به جای گشت حجاب، در بحث گشت مدیران تاکنون اتفاق ملموسی رخ نداده اما گشت حجاب یعنی همان گشت ارشاد معروف حاشیه بسیار داشته و حتی انتقاداتی به نوع فعالیت و نحوه برخورد مأموران گشت ارشاد وجود داشت، اما در نهایت گویا خبری از گشت ارشاد مدیران نشد.

هرچند اواخر ماه گذشته هم علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت خبر داد که «گشت ارشاد دولت سیزدهم رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور و معاون وزیر در این دولت را برکنار کرد، بازرس ویژه رئیس‌جمهور وظیفه گشت ارشاد دولت را بر عهده دارد و با جدیت به کار خود ادامه می‌دهد».

اما گویا در عمل دستورات رئیسی کارایی لازم را ندارد و دیروز در جلسه علنی نوبت دوم مجلس شورای اسلامی در بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم در تذکری مالک شریعتی نماینده مردم تهران درخصوص ایجاد تکالیفی برای دولت جهت توسعه استفاده از سوخت‌های جایگزین بنزین از جمله سوخت ال‌پی‌جی، سی‌ان‌جی و برق به عنوان مخالف حذف این بند گفت: پیش از ظهر مطمئن بودم این بند رأی نمی‌آورد به این دلیل که شب گذشته آقای سالاری معاون وزیر نفت برخلاف وعده قبلی برای اجرای قانون، به تعدادی از همکاران زنگ زده و به بیان نکات وارونه‌ای پرداخته و خواستار رأی منفی به این بند شدند.

شریعتی ادامه داد: اشکال این است که ایشان قبلا به خود بنده گفته بود که موافق این موضوع هستم و به ما کمک کنید چون در وزارت نفت برخی از مدیران ارشد مخالف هستند و از ما کمک خواسته‌اند؛ این دورویی و نفاق است. در زمان آقای زنگنه این موضوع حذف شده بود و سال قبل خود دوستان به ما می‌گفتند می‌خواهیم این را انجام دهیم اما دیگران نمی‌گذارند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما به درستی گشت ارشاد مدیران را اعلام کردید تا بانیان وضع موجود سابق و مدیران غیرتحول‌خواه را کنار بگذارید و در مواردی هم اقدامات خوبی انجام شد اما ظاهرا کارتان در وزارت نفت گره خورده است.

وی توضیح داد: سال قبل درباره یک معاون وزیر نفت گفتید پسر رفت پدر هم برود اما پدر همچنان پیگیر اعزام پسر است؛ آقای رئیسی یک ماه قبل دفتر شما به وزیر نامه نوشت که دو مدیر ارشد نفتی ظرف ۲۴ ساعت کنار بروند. وزیرتان استعفا داد و چند روز در خانه نشست.

این تعلل، گشت ارشاد مدیران شما را بی‌خاصیت خواهد کرد. به این فهرست آن پدر و این معاون دورو را اضافه کنید.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به صراحت بیان می‌کنم افرادی در وزارت نفت مانع نجات کشور از بلبشوی قاچاق سنگین گاز مایع هستند و باعث باقی‌ماندن مردم در نابسامانی توزیع ال‌پی‌جی شدند که ۲۰ روز پیش در کرج انفجار و حادثه آفرید و برخی از مردم دچار مشکل شدند. شریعتی در پایان بیان کرد: از ابتدا پیگیر حقوق مردم بودم و از تخریب‌هایی که دنبال می‌کردند و دنبال خواهند کرد، نمی‌ترسم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی