• ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
  • کد خبر: 35863
بیت کوین

یکی از تحلیلگرانی که پارسال در چنین روزهایی سقوط بیت‌کوین به زیر مرز ۲۰ هزار دلار را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا ادعا می‌کند روند صعودی بازار حداقل در این برهه به‌پایان رسیده است.

به گزارش ایران‌پژواک، بیت‌کوین اوایل آبان تا کانال ۳۵ هزار دلار که بهترین موقعیت آن از اردیبهشت پارسال است، بالا رفت اما از آن موقع تا الان پشت مرز ۳۶ هزار دلار زمین‌گیر شده و حالا برای یکی، دو هفته بعدی دو حالت کلی از رهبر بازار ارز دیجیتال پیش‌بینی می‌شود. حالت اول به نقل از گروهی مطرح می‌شود که اعتقاد دارند حداقل در این مقطع زمانی روند صعودی بیت کوین به پایان رسیده و طبق تحلیل‌های تکنیکال می‌توانیم منتظر عقب‌نشینی تا کانال ۳۲ هزار دلار باشیم. حالت دوم اما نگاه خوشبینانه‌تری به ماجرا دارد و براساس آن هدف بعدی بیت‌کوین می‌تواند فتح کانال ۳۷ هزار دلار باشد.

قیمت بیت‌کوین؛ ۳۵ هزار و ۲۵۰ دلار

قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین صبح امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان ۳۵ هزار و ۲۵۰ دلار به ثبت رسید. قیمت بیت‌کوین بااحتساب نرخ ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومانی تتر به‌پول خودمان معادل یک میلیارد و ۸۲۱ میلیون تومان محاسبه می‌شود که درمقایسه با دیروز به‌معنی رشد دودهم درصدی است.

قیمت بیت‌کوین صبح دیروز تقریبا ۳۵ هزار دلار بود و در شبانه‌روز قبلی بین دو محدوده ۳۴ هزار و ۸۰۰ تا ۳۵ هزار و ۲۵۵ دلار نوسان داشته است. درمقایسه با هفته قبل هم بازدهی بیت‌کوین حدود مثبت یک درصد تخمین زده می‌شود و تقریبا از روز دوم آبان شاهد رفت‌وبرگشت‌های محدود بیت کوین حوالی مرز ۳۵ هزار دلار هستیم.

یکی از تحلیلگران گمنامی که پارسال در چنین روزهایی سقوط بیت‌کوین به زیر مرز ۲۰ هزار دلار را به‌درستی پیش‌بینی کرده بود، حالا ادعا می‌کند طبق تحلیل‌های تکنیکال می‌توانیم در روزهای نزدیک منتظر عقب‌نشینی بیت‌کوین تا نیمه کانال ۳۳ هزار دلار باشیم و درصورت تداوم حجم فروش، ملاقات با بیت‌کوین ۳۲ هزار دلاری هم دور از دسترس نیست. در طرف مقابل بخش دیگری از تحلیلگران براساس همین تحلیل‌ها سروشکل دیگری را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند و هدف بعدی را محدوده ۳۶ هزار و ۵۰۰ و بعد از آن سنگر ۳۷ هزار دلار معرفی می‌کنند.

قیمت اتریوم؛ هزار و ۹۰۵ دلار

قیمت اتریوم صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان هزار و ۹۰۵ دلار یعنی چیزی نزدیک ۹۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تثبیت شد. قیمت اتریوم درمقایسه با دیروز نیم‌درصد رشد داشته و خودش را از محدوده هزار و ۸۸۰ دلار به بالای مرز هزار و ۹۰۰ دلار رسانده است.

قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت قبلی حداقل هزار و ۸۷۵ دلار بوده و هیچوقت موفق به عبور از هزار و ۹۰۵ دلار نشده است. اتریوم البته درمقایسه با هفته قبل بازدهی بیشتری داشته و هولدرهای آن به سود تقریبا پنج درصدی رسیدند. نمودار اتریوم بازدهی ۱۴ روزه ۱۴ درصدی را نشان می‌دهد و اگر به یک ماه قبل نگاه کنیم بازدهی اتریوم به ۱۶ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

کارشناس‌های بازار ارز دیجیتال مرز هزار و ۹۳۰ دلار را مهمترین محدوده مقاومتی فعلی اتریوم می‌دانند و از آن طرف انتظار حمایت از اتریوم در محدوده‌های هزار و ۸۳۰ دلار و بعد از آن در محدوده هزار و ۷۸۰ دلار را دارند.

اتریوم با دراختیار داشتن ۱۶.۵ درصد کل ارزش بازار ارز دیجیتال از این حیث بعد بیت‌کوین جایگاه دوم را دراختیار دارد و حجم معاملات روزانه آن در شبانه‌روز قبلی فقط از بیت کوین و تتر کمتر بوده است.

قیمت انواع ارز دیجیتال

جهش قیمت ریپل می‌تواند مهمترین اتفاق ۲۴ ساعت قبلی بازار ارز دیجیتال باشد. قیمت ریپل درعرض یک روز حدود ۱۱ درصد رشد پیدا کرد و به ۰.۰۷۱ دلار یعنی تقریبا ۳۷ هزار تومان رسید که بالاترین قیمت ریپل از اوایل مرداد امسال به‌حساب می‌آید. کاردانو و دوج‌کوین که از نظر تسلط به بازار ارز دیجیتال به‌ترتیب جایگاه هشتم و نهم را مال خود کردند، در شبانه‌روز قبلی بازدهی مثبت سه درصد داشتند.

قیمت کاردانو به ۰.۰۳۵ دلار یعنی ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و خرید دوج‌کوین ۰.۰۷۳ دلار آب می‌خورد که معادل سه هزار و ۸۰۰ تومان است. سولانا دقیقا نقطه مقابل کاردانو و دوج‌کوین بوده است. در این مدت سه درصد قیمتش را از دست داده است و حالا قیمت سولانا به ۴۰.۵ دلار (تقریبا دو میلیون تومان) تقلیل پیدا کرده است. ترون هم که دهمین ارز دیجیتال مهم دنیاست شبانه‌روز قبلی را با ثبت بازدهی منفی یک درصد به‌پایان رساند و روی پله ۰.۰۹ دلار ایستاد.

قیمت انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتال

قیمت

بازدهی روزانه

بیت‌کوین

۳۵ هزار و ۲۵۰ دلار

مثبت دودهم درصد

اتریوم

هزار و ۹۰۵ دلار

مثبت نیم‌درصد

ریپل

۰.۷۱ دلار

مثبت ۱۱ درصد

سولانا

۴۰.۵ دلار

منفی سه درصد

کاردانو

۰.۳۵ دلار

مثبت سه درصد

دوج‌کوین

۰.۰۷ دلار

مثبت سه درصد

ترون

۰.۰۹ دلار

منفی یک درصد

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی