• ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
  • کد خبر: 35916
نور خورشید

داده‌های جدید از دو آژانس سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که میلیون‌ها کارگری که در زیر نور خورشید زحمت می‌کشند، به موارد سرطان پوست در سراسر جهان دامن می‌زنند.

به گزارش ایران‌پژواک، سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار اعلام کردند که تقریباً از هر ۳ مرگ ناشی از سرطان پوست غیرملانومی، ۱ مورد ناشی از قرار گرفتن شغلی در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید است.

دکتر «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، در بیانیه خبری گفت: «قرار گرفتن محافظت نشده در معرض اشعه ماورا بنفش خورشیدی در محل کار یکی از دلایل اصلی سرطان پوست شغلی است. اما راه حل های مؤثری برای محافظت از کارگران در برابر اشعه‌های مضر خورشید و جلوگیری از اثرات مرگبار آنها وجود دارد.»

این داده‌ها به این معنی است که قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش شغلی سومین عامل بزرگ سرطان‌زای شغلی، پس از آزبست و غبار سیلیس است.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، اشعه ماورا بنفش نور خورشید یک عامل خطر شناخته شده برای سرطان‌های پوست است.

به گفته محققان، مرگ ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشیدی در حین کار تا حد زیادی از طریق اقدامات مقرون به صرفه قابل پیشگیری است. ضروری است که دولت‌ها، کارفرمایان و کارگران و نمایندگان آنها در چارچوبی از حقوق، مسئولیت‌ها و وظایف کاملاً تعریف شده با یکدیگر همکاری کنند تا خطرات شغلی در معرض اشعه فرابنفش را کاهش دهند. این اقدامات می‌تواند سالانه جان هزاران نفر را نجات دهد.

در این مطالعه، محققان موارد قرار گرفتن در معرض تشعشعات خورشیدی در محل کار و موارد سرطان پوست غیر ملانوما را در نزدیک به ۲۰۰ کشور بررسی کردند.

شواهد نشان داد در سال ۲۰۱۹، ۱.۶ میلیارد کارگر هنگام کار در معرض اشعه ماورا بنفش قرار گرفتند. این تعداد تقریباً ۳۰٪ از کل افراد در سن کار را تشکیل می‌دهد که اغلب در صنایعی مانند کشاورزی، ساخت و ساز و ماهیگیری رخ می‌دهد. طبق این گزارش، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش محل کار باعث مرگ ۱۸۹۶۰ نفر به دلیل سرطان پوست غیرملانومی در سال ۲۰۱۹ شد.

برآوردهای قبلی سازمان جهانی بهداشت نشان داده است که قرار گرفتن در معرض اشعه UV احتمال ابتلاء به سرطان پوست غیر ملانومی را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی