محمدباقر قالیباف

قالیباف، رییس مجلس گفت: در اولین جلسه هیات رئیسه استعفای ایشان بررسی و پس از شنیدن دلایل استعفا و در صورت پذیرش هیات رییسه اعلام وصول و در صحن اعلام خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از پایان جلسه نوبت عصر روز یکشنه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ صحن مجلس در واکنش به تحصن الیاس نادران نماینده تهران و درخواست این نماینده برای در دستور قرار گرفتن درخواست استعفایش به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: مصوبه آیین نامه داخلی مجلس درباره استعفا این است که این درخواست باید مدلل باشد و سپس به صحن ارائه شود؛ در این زمینه در هیئت رئیسه تصویب کرده‌ایم که موضوع استعفای نمایندگان را در اولین جلسه هیئت رئیسه مطرح کنیم و اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین جلسه صحن آن را اعلام وصول می‌کنیم.

وی با اشاره تحصن نادران مقابل جایگاه هیئت رئیسه صحن مجلس افزود: این موضوع را صبح نیز مطرح کردم اما این برادر عزیز انتخاب کردند که همین لحظه باید [استعفا] را بپذیرید درحالی که طبیعتاً ما باید بر اساس مقررات رفتار کنیم.

الیاس نادران که در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس در انتقاد به نحوه اداره مجلس و عدم رسیدگی به درخواست استعفایش دست به تحصن زد و در مقابل جایگاه هیئت رئیسه مجلس در صحن، روی زمین نشست. او که در جلسه نوبت صبح در نهایت با وساطت مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس به تحصن خود پایان داده بود، از ابتدای جلسه نوبت عصر نیز بار دیگر مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس به تحصن نشست و وساطت هیچ یک از نمایندگان را نیز نپذیرفت.

در ماده ۹۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است که «نماینده تقاضای استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس‌مجلس می‌‏نویسد و رئیس‌ مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‏‌گذارد. نماینده می‏‌تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد.»

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی