• ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴
  • کد خبر: 36001
دلار

تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. زیرا ریسک بازار این روزها در بالاترین سطح قرار دارد.

به گزارش ایران‌پژواک، در پنجمین روز کاری هفته و بیست و چهارمین روز آبان ۱۴۰۲، در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نرخ حواله بازرگانی دلار به ۳۷ هزار و ۷۳۱ تومان و نرخ اسکناس دلار برای ارزهای خدماتی ۴۱ هزار و ۵۰۴ تومان کشف قیمت شده است که نسبت به روز کاری قبل، بازهم افزایش قیمت دارد.

امروز همچنین قیمت هر اسکناس یورو در این مرکز با افزایش نسبت به روز سه شنبه ۴۵۰۷۳ تومان و نرخ حواله یورو نیز ۴۰۹۷۶ تومان تعیین شد که نسبت به دیروز، گران تر شده است.

همچنین هر اسکناس درهم امارات در مرکز مبادله، ۱۱۳۰۱ تومان ارزش گذاری و کشف نرخ شد و نرخ حواله درهم نیز با افزایش به رقم ۱۰۲۷۴ تومان رسیده است.

جزئیات نحوه خرید دلار با کارت ملی

پیش تر بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی نحوه فروش اسکناس در سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) از طریق واریز به حساب ارزی بانکی مشتری را منتشر کرده بود.

به نقل از بانک مرکزی، با توجه به تغییر روش فروش ارز به صورت اسکناس در سرفصل " تامین نیازهای ضروری (کد۵۶)" از پرداخت مستقیم اسکناس به متقاضی به روش واریز به حساب ارزی متقاضی نزد بانکها، مفاد دستورالعمل اجرایی نحوه فروش اسکناس در سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) به شرح زیر است:

۱ـ کلیه بانک‌ها مکلفند جهت فروش و پرداخت ارز بابت سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) به صورت اسکناس، بنا به درخواست متقاضی نسبت به افتتاح حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی بدون اخذ موجودی اولیه با رعایت مقررات مربوط اقدام نمایند.

تبصره ـ افتتاح حساب به درخواست وکیل متقاضی مجاز نمی‌باشد.

۲ـ پرداخت به صورت اسکناس از محل حساب ارزی موضوع این دستورالعمل صرفاً به صاحب حساب (اصیل) امکان‌پذیر است.

۳ـ حساب‌های مذکور صرفاً به ارزهای دلار‏/یورو و با منشاء اسکناس و جهت استفاده برای واریز اسکناس موضوع سرفصل تأمین نیازهای ضروری (کد ۵۶) خواهد بود.

۴ـ برداشت اسکناس از حساب مذکور، صرفاً پس از گذشت ۵ روز کاری پس از زمان واریز به حساب ارزی متقاضی (T+۵) امکان‌پذیر است. بانک‌ها مکلفند پس از دوره مذکور، نسبت به پرداخت اسکناس موضوع حساب‌های این دستورالعمل در هر زمان حسب درخواست مشتری اقدام نمایند.

۵ـ کارمزد برداشت از حساب به صورت اسکناس معادل ۵ درصد معادل ریالی مقدار برداشت است. نرخ تسعیر برابر با نرخ فروش اسکناس دلار/یورو سامانه معاملات الکترونیکی ارز به اضافه یک درصد در روز برداشت خواهد بود.

۶ـ دریافت هرگونه کارمزد از مشتری برای ارائه خدمات موضوع این دستورالعمل به جز موارد تعیین شده در دستورالعمل، ممنوع است.

۷ـ حساب ارزی موضوع این دستورالعمل، باید حداقل به مدت شش ماه مفتوح بماند.
تبصره: حداقل موجودی لازم برای استمرار حساب ارزی موضوع این دستورالعمل ۱۰۰ دلار‏/یورو خواهد بود.

با وجود، توصیه تحلیل گران این است که معامله‌گران باید از خرید و فروش‌های هیجانی خودداری کنند. وضعیت بازار به گونه‌ای است که هر لحظه امکان تغییر مسیر وجود دارد. تحلیل‌گران به معامله‌گران توصیه می‌کنند که به صورت پله‌ای اقدام به خریدوفروش کنند. زیرا ریسک بازار این روزها در بالاترین سطح قرار دارد.

آخرین نرخ های دلار و یورو در سامانه سنا بانک مرکزی

در معاملات پنجمین روز هفته (چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲) بازار ارز و بر اساس اطلاعات سامانه سنا بانک مرکزی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی همچون ملی و مجاز سطح کشور به نرخ ۴۱۱۳۱ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۴۱۵۰۴ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود.

همچنین امروز هر اسکناس یورو در این صرافی‌ها به قیمت ۴۴۶۶۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ ۴۵۰۷۳ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نرخ حواله دلار، یورو و درهم امارات چقدر شد؟

در معاملات امروز، نرخ خرید حواله دلار آمریکا ۳۷۳۹۱ تومان و نرخ فروش حواله دلار آمریکا نیز ۳۷۷۳۱ تومان تعیین شد. همچنین نرخ خرید حواله یورو به رقم ۴۰۶۰۷ تومان و نرخ فروش حواله یورو نیز به رقم ۴۰۹۷۶ تومان رسیده است. همچنین نرخ خرید حواله درهم ۱۰۱۸۱ تومان و نرخ فروش آن نیز ۱۰۲۷۴ تومان است.

قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار چند؟

با اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، در معاملات امروز، هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۲ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان قیمت گذاری شده است که نسبت به دیروز، گران تر شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی