• ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
  • کد خبر: 36163
ترامپ

«رئیس‌جمهور سابق آمریکا با مقایسه مهاجران با دیوانگان یا مخالفانش با حیوانات موذی، برنامه‌های خود را برای دوره بعدی احتمالی ریاست جمهوری‌اش فاش می‌کند».

به گزارش ایران‌پژواک از لوبز، در سپتامبر ۲۰۱۶، سالنا زیتو، نویسنده در مقاله‌ای در مجله آتلانتیک نوشت که حامیان دونالد ترامپ او را «جدی اما نه عمیق در گفته‌ها» می‌دانند و مطبوعات آمریکایی او را «عمیق در گفته‌ها اما جدی» نگرفتند.

ترامپ از طریق سیاست‌هایش، لفاظی‌هایش و شیوه حکومت‌داری‌اش نشان داده که «ماهیت» با «شکل» به هم می‌رسند. در مبارزات انتخاباتی کنونی او، این سؤال دوباره در مورد انسجام بین کلماتی که انتخاب می‌کند و پروژه اجتماعی که در صورت انتخاب مجدد قصد تحقق آن را دارد، مطرح می‌شود.

ترامپ ادعا می‌کند که کشورهای آمریکای جنوبی «عمداً» بیمارستان‌های روانپزشکی خود را خالی می‌کنند تا بیماران آنها بتوانند جریان مهاجران به ایالات متحده را افزایش دهند. او می‌گوید که آنها مانند هانیبال لکتر، قاتل زنجیره‌ای و آدم‌خوار فیلم «سکوت بره‌ها» هستند. او همچنین مدعی است که مهاجران «خون کشور ما را مسموم می‌کنند.» او با گفتن اینکه کشور «ما» هرگز «مال آنها» نخواهد شد، وانمود می‌کند که فراموش کرده است که ایالات متحده عمدتاً ملتی از مهاجران است و پدربزرگ پدری و همچنین مادر او از آنها بودند.

به‌کاربردن این نوع کلمات همانند بیماری عفونی یا ویروسی مرتبط با خارجی‌ها، اقلیت‌های قومی، نژادی یا مذهبی، در کشورهای غربی، نمونه‌ای از تفکرات راست افراطی است.

این زبان ترامپی شانسی و ناگهان به وجود نیامده است. سابقه ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ تنها یک اجرای آزمایشی برای یک طرح در مقیاس بزرگ‌تر باهدف قراردادن مهاجرت، از جمله مهاجرت قانونی، خواهد بود. در واقع، ترامپ قصد دارد اقدامات اتخاذ شده در دوران کووید را علیه درخواست‌های پناهندگی بازگرداند.

ویزای دانشجویان خارجی که در هفته‌های اخیر برای حقوق فلسطینیان تظاهرات کرده‌اند لغو می‌شود و پناه‌جویان سیاسی به کشورشان بازگردانده می‌شوند (افغانانی که از زمان بازگشت طالبان به قدرت به ایالات متحده وارد شده‌اند و غیره).

ترامپ همچنین می‌گوید که می‌خواهد یک ماده اصلی قانون «حق زمین» را لغو کند که طبق آن هر کودکی که در ایالات متحده متولد شود آمریکایی است، حتی اگر والدین آن خارجی باشند.

همه اینها به نیروی انسانی زیادی نیاز دارد. برای انجام این کار، رئیس‌جمهور سابق می‌خواهد مسئولیت‌های بیشتری را به پلیس بسپارد، مأموران فدرال و پلیس محلی در ایالت‌های فدرال به رهبری جمهوری‌خواهان را به این مأموریت‌ها اختصاص دهد و در صورت لزوم بخشی از بودجه ارتش را به کار گیرد (همان‌طور که برای ساخت‌وساز دیوار در مرز مکزیک متعهد شده بود).

مشاور سابق راست افراطی او در کاخ سفید، استفن میلر، بار دیگر معمار این وسواس ضد مهاجر است. او این پروژه را به‌عنوان «حمله برق‌آسا» توصیف می‌کند: این اصطلاح جنگجویانه به این معناست که اقدامات جدید که توسط تیمی بهتر از سال ۲۰۱۶ انجام شده است، مسیر قانون‌گذاری (دولت، قضات و وکلا) را تا حد امکان دور می‌زند.

ترامپ فهرستی از افرادی که قصد شکایت از او را دارند تهیه می‌کند، زیرا معتقد است آنها به او «خیانت» خواهند کرد. ترامپ با نامیدن تمام مخالفانش به «موذی»، به دنبال غیرانسانی کردن آنهاست. واژگانی که محققان بسیاری معتقدند مخصوص دیکتاتورهایی مانند هیتلر و موسلینی یا حتی لنین برای غیر بولشویک‌ها بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی