بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری رشد ۱.۳ درصدی دیگری را برای خود ثبت کرد. بازار تا همچون روز گذشته حدود ۲۷ هزارواحدی مثبت کار را تمام کند.

به گزارش ایران‌پژواک، شاخص کل بورس تهران در روز جاری به زحمت خود را به سطح تاریخی مرداد ماه ۱۳۹۹ رساند. محدوده و جایی که بازار برای عبور از آن پس از سه سال تلاش در اردیبهشت ماه سال جاری رویه مثبتی را ایجاد کرده بود که با افت ایجاد شده برای بازار سرمایه بازهم این محدوده را از دست داد.

امروز نمادهای فملی، فولاد، ومعادن و نماد شستا از نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر مثبت را بر روی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران داشتند. گروه بانکی به واسطه خبری که در خصوص حضور مدیران عامل بانک‌ها در جلسه بررسی تجدید ارزیابی دارایی در سازمان بورس قرار به برگزاری بود چند روزی مورد استقبال اهالی بازار سرمایه قرار گرفت و بازار روی خوشی به این گروه نشان داد البته که با خبر دریافت جریمه ۲۶ هزار میلیارد تومانی از بانک‌ها و خبر دعوت آنها به جلسه تجدید ارزیابی نوسانگیران و رانت داران اطلاعاتی نوسان خوبی از این بانک‌ها دریافت کردند.

با این وجود این گروه (بانک‌ها) جزو سه گروه برتر بازار سرمایه از ارزش معاملاتی قرار دارند و با ارزش معاملاتی در حدود ۲۷۲ میلیارد تومان بعد از گروه خودرویی و فلزات اساسی که در رتبه‌های اول و دوم جای گرفته بودن جایگاه سوم را از آن خود کردند. گروه خودرویی ۵۶۰ میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفت و فلزات اساسی در روز جاری در رتبه دوم و با ارزش معاملاتی در حدود ۳۵۶ میلیارد تومان ثبت شده است .

اما از جزئیات جلسه روز جاری رئیس سازمان بورس این طور خبر می‌رسد که مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی بورس گفته است که در این جلسه مقرر شد طبق مصوبه شورای عالی بورس، مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی برگزار شود.

همچنین بخشی از سود سهام عدالت توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دریافت شده و تنها چند شرکت باقی مانده‌اند که سود آنها هم طی دو یا سه روز آینده دریافت خواهد شد و تا قبل از پایان آذر ماه سود سهام عدالت مرحله اول پرداخت می‌شود.

خبر گزاری تسنیم گزارش داده است که در آبان ماه امسال تولید خودروهای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۷ پاناروما، پژو ۲۰۰۸، سمند LX، دنا، رانا، رانا گیربکس ۶ دنده، رانا گیربکس ۶ دنده AMT، پژو ۴۰۵، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز، سورن LX در ایران خودرو متوقف شد. سایپا نیز کوئیک اتوماتیک، ساینا، تیبا دو و ساینا دستی را در آبان ماه تولید نکرده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران:

نمودار شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با اغماض همچون روز چهار شنبه حدود ۱.۴ درصدی رشد را تجربه کرد -رشد روز جاری شاخص کل ۱.۳۳ درصد بود- و بالاخره بعد از سال‌ها شاخص کل مجدداً به محدوده سال ۱۳۹۹ خود برگشت.

از منظر تکنیکالی هفته‌های گذشته در این خصوص صحبت کرده‌ایم که شاخص کل بورس تهران با واگرایی در کف اندیکاتور RSI در حال ایجاد یک رویه جدید است این موضوع در کنار الگوی کلاسیکی که در حال تکمیل شدن است باعث شد تا شاخص به اعداد و ارقام بالاتری برسد. البته بازار به یک خبر خوب نیاز داشت تا محرکی برای دلایل تکنیکالی بازار سرمایه باشد و این موضوع باعث شد تا شاخص کل از پس مقاومت‌های میانگین ۵۵ روزه و ۲۰۰روزه خود نیز برآید و به مسیر صعودی گام نهد.

در صورتی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بتواند مقاومت ۲.۱ واحدی را از سر راه خود بر دارد الگوی کلاسیک ایجاد شده را تکمیلی کرده است و می‌توان به رشد ادامه دار شاخص برای اعداد و ارقام بالاتر فکر کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی