ایران تایلند

معاون بین‌الملل اتاق ایران که در رأس هیاتی از بخش خصوصی برای مذاکره با فعالان اقتصادی تایلند به این کشور سفر کرده، روز گذشته در دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی تایلند، زمینه‌های همکاری میان بخش‌های خصوصی دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایران پژواک، محمدرضا کرباسی در دیدار با جیرافانت آسواتاناکول ضمن اشاره به مبادلات تجاری میان ایران و تایلند میزان صادرات ایران به تایلند در سال 2017 را 531 میلیون دلار و میزان واردات از تایلند را 427 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: «مقام‌های دولتی دو طرف بر ضرورت تقویت تجارت دوجانبه تاکید کرده‌اند و این وظیفه فعالان بخش خصوصی است که در راستای افزایش مبادلات تجاری میان ایران و تایلند گام بردارند.»

معاون بین‌الملل اتاق ایران به اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد کشور نیز اشاره کرد و از اتاق بازرگانی تایلند خواست در شرایط جدید پیش آمده نیز در کنار ایران بمانند. کرباسی گفت:‌ «مقام‌های دولتی دو طرف باید زمینه‌های لازم برای تقویت روابط بانکی و ارتباط میان تجار دو کشور را رفاهم کنند. اتاق‌های بازرگانی دو طرف نیز باید با ارائه راهکارهای مناسب، مسیر ارتباط بازرگانان ایرانی و تایلندی را تسهیل کنند.

کرباسی ایران را دروازه ورود به بازار 400 میلیون نفری منطقه برای تایلند دانست و افزود: «تایلند نیز می‌تواند در راستای تقویت حضور ایران در بازار بزرگ آسه‌آن، به دروازه تجاری ایران تبدیل شود.»

کرباسی استفاده از تجربه‌های تایلند در زمینه گردشگری سلامت را ضروری دانست و گفت: «ایران دارای پزشکان و متخصصان زبده و همچنین تجهیزات پیشرفته‌ای است که می‌توان در زمینه گردشگری سلامت مورد استفاده قرار گیرد. همکاری تایلند با ایران در این زمینه می‌تواند ایران را به هاب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل کند.»

کرباسی با اشاره به آب‌وهوای متنوع، چشمه‌های معدنی و گیاهان دارویی در ایران، سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری سلامت را اولویت‌های دولت در حوزه توسعه گردشگری دانست و گفت که ایران از حضور سرمایه‌گذاران تایلندی در این بخش استقبال می‌کند.

به گفته معاون بین‌الملل اتاق ایران طی سال گذشته بیش از 105 هزار نفر به منظور استفاده از امکانات درمانی به ایران سفر کرده‌اند که 588 میلیون دلار ارزآوری داشته است. کرباسی با اشاره به جایگاه تایلند به عنوان هاب گردشگری سلامت در جنوب شرق آسیا، خواستار همکاری نزدیک تایلندی‌ها با ایران در این زمینه شد.

در این نشست صدور ویزای الکترونیکی مورد استقبال طرف تایلندی قرار گرفت و معاون بین‌الملل اتاق ایران از مسئولان اتاق بازرگانی تایلند دعوت هیاتی را برای آشنایی با ظرفیت‌های بخش خصوصی ایران به تهران اعزام کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی