• ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
  • کد خبر: 36365
بورس

برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص با عبور از مرز مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، روندی را در پیش گرفته که می‌تواند به عبور از سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد منجر شود.

به گزارش ایران‌پژواک، در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع صعودی بود و شاخص کل در ۴ روز متوالی رشد کرد.

در روز شنبه شاخص کل ۲۷ هزار و ۴۳۱ واحد بالا آمد و ۱۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. روز یکشنبه شاخص ۳۳ هزار و ۴۸۸ واحد رشد کرد و ۵۰۶ میلیارد تومان سرمایه به بازار وارد شد.

روز دوشنبه شاخص ۴۴ هزار و ۲۷ واحد بالا آمد و ۴۱۱ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. سه‌شنبه نیز شاخص ۱۱ هزار و ۳۰۶ واحد رشد کرد و ورود پول به ۹۸ میلیون تومان رسید.

چهارشنبه شاخص کل ۵ هزار و ۴۵۲ واحد نزول کرد و ۳۷۳ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل ۱۱۰ هزار و ۶۷۵ واحد بالاتر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۵.۳ درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۶ هزار و ۶۵۵ واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۳.۷ درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته ۷۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی ۱۵۶ میلیارد تومان بود.

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع صعودی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر ۷ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۵۱۷ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۶۶ درصدی داشته است.

برخی از تحلیلگران تکنیکی معتقدند شاخص با عبور از مرز مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی، روندی را در پیش گرفته که می‌تواند به عبور از سطح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد منجر شود.

انتظارات در بازار مثبت شده و جو مثبتی در میان اهالی بازار سرمایه ایجاد شده است. ناظران علت اصلی ایجاد جو مثبت را تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها می‌دانند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار توان رشد بیشتر را دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی