وتو

در پی اقدام آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه، نهادهای حقوق بشری و کشورهای مختلف نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند.

به گزارش ایران‌پژواک، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای مختلف روبرو شد.

وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل با انتقاد از اقدام آمریکا در به شکست کشاندن پیش قطعنامه شورای امنیت در برقراری آتش بس در غزه اعلام کرد: وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.

پیام تشکرآمیز نماینده رژیم صهیونیستی از دولت جو بایدن

بعد از این رأی‌گیری، «گیلاد عردان»، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

وی قطعنامه پیشنهادی را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

ابراز تأسف نماینده روسیه در سازمان ملل از دیپلماسی آمریکا در برابر غزه

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفت: «همکاران، اگر یک بار دیگر مانع آتش‌بس فوری شوید این را چطور برای مردمتان توضیح خواهید داد؟»

فرانسه: تعهد راستین در شورا وجود ندارد

نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه گفت که «بار دیگر این شورا شکست خورده است.».

او تصریح کرد «فرانسه به شدت درباره تراژدی انسانی که در حال وقوع در غزه است نگران است و به همین دلیل است که فرانسه به این قطعنامه رأی مثبت داد.»

نماینده فرانسه گفت: «این شورا به دلیل عدم اتحاد نشان دادند که تعهد راستین به مذاکرات شکست خورده است.»

حماس: اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی