لادا

در جریان افتتاحیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا تهران ۱۴۰۲، چهار خودروی لادا رونمایی شده و برنامه عرضه محصولات آن توسط نیکا خودرو اعلام گردید. این در حالیست که خودروسازان ایرانی پس از حضور در نمایشگاه‌های مختلف روسیه و دادن وعده‌های مختلف، دست خالی از بازار این کشور خارج شدند!

به گزارش ایران‌پژواک، با وجود رویاپردازی‌هایی که سران ایرانی برای حضور در بازار روسیه کرده بودند، همه چیز بر خلاف میل آنها پیش رفت. شرکت بست موتورز، توزیع‌کننده رسمی خودروسازی سایپا در روسیه، که در بهار سال ۲۰۲۳ از عرضه محصولات این برند در بازار روسیه خبر داده بود، در حال انحلال است. ایران خودرو نیز از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون فقط حدود ۱۰۰ خودرو در روسیه به فروش رسانده است.

الکساندر استپانوف، مدیر کل بست موتورز اعلام کرده است که او و شرکایش تصمیم گرفته‌اند به دلیل تغییر شرایط اقتصادی این کشور، واردات محصولات سایپا به روسیه را متوقف کنند. ساینا و کوییک اولین خودروهایی بودند که تحویل آنها در ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده بود و در زمان آغاز عرضه قیمتی حدود ۱ تا ۱.۷ میلیون روبل داشتند.

مشکلات عرضه خودروهای ایرانی به شرایط خاص روسیه مانند نرخ دلار و هزینه‌های بازیافت و همچنین وجود رقبای چینی برمی‌گردد. طبق گفته کارشناسان، محصولات ایرانی باید ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از خودروهای چینی قیمت داشته باشند.

از طرفی دیگر، سرمایه‌گذاری قابل توجهی در زمینه توسعه شبکه فروش و بازاریابی نیاز است.

در حالی که خودروسازان ایرانی در بازار روسیه شکست خوردند، حالا یکی از خودروسازان این کشور به نام لادا در حال ورود به مارکت ایران است و باید دید که چه استقبالی از این خودروها در کشور خواهد شد.

نشان روسی لادا از سال ۱۹۷۳ تا کنون به تولید خودروهای اقتصادی در این کشور مشغول است و حالا پس از چند سال گمانه زنی ورود این خودروها به ایران، بالاخره محصولات لادا رسما وارد ایران شدند.

مدل‌های وستا اسپرت، نیوا تراول، وستا کراس و گرانتا خودروهایی از لادا هستند که توسط نیکا خودرو رونمایی شدند. مدیران شرکت نیکا خودرو اعلام کردند که در مرحله اول قرار است خودروهای وستا کراس و نیوا تراول به بازار کشور بیایند. قرار است عرضه این دو محصول در اواخر سال جاری رقم بخورد و البته هنوز قیمت حدودی این دو خودرو مشخص نیست. در بین این چهار مدل احتمالا گرانتا آخرین مدلی است که به بازار می‌آید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی