طلا

امروز کاهش قیمت دلار، قیمت طلا و سکه را نیز نزولی کرد. افت قیمت در بازار طلا در حالی رخ داد که شایعه‌ای در خصوص دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا در شبکه‌های اجتماعی در میان مردم دست به دست می‌شود.

به گزارش ایران‌پژواک، امروز قیمت طلا و سکه در بیشتر قطعات و وزن‌ها در روند نزولی قرار گرفت. در روز جاری غیر از سکه امامی سایر قطعات سکه افت قیمت داشتند. سکه امامی نیز که دیروز به کانال ۲۸ میلیونی برگشته بود با افزایش محدودی فعلا در میان کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان است.

امروز دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی سقوط کرد و روند قیمت انس جهانی طلا کاهشی بود. افت ارزش فاکتورهای تعیین قیمت در بازار طلا بر حباب سکه نیز اثر نزولی گذاشته است.

علاوه بر آن امروز خبری در خصوص ثبت طلا در سامانه تجارت و دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا که سهم دولت خواهد شد، منتشر شد. بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار طلا حاکی از این است که بسیاری از اصناف بازار فلز زرد از چنین مساله‌ای اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. برخی نیز می‌گویند این مالیات‌ستانی سقف مشخصی دارد و از وزن بیش از ۲۰۰ گرم مالیات اخذ خواهد شد، آن هم در بازه زمانی خاص و مبلغ آن نیز این مقدار نیست. فعالان بازار طلا می‌گویند تا قانون،‌ مصوبه،‌ بخشنامه و دستورالعمل مدونی در این خصوص ابلاغ نشود همه چیز منوط به شنیده‌هاست.

گفتنی است تحلیلگران بازار ارز محدوده ۲۷ تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را منطقه مساعد تصمیم‌گیری و ورود به بازار طلا می‌دانند. آنها معتقدند این منطقه می‌تواند انتفاع خوبی را برای خریداران صبور در سال آینده داشته باشد. آنها همچنین سقف انس جهانی طلا را منطقه ۲۰۷۰ دلاری می‌دانند و می‌گویند این سقف به راحتی قابل شکستن نیست.

به نظر می‌رسد با توجه به انتهای سال میلادی و شروع سال جدید، معامله‌گران چشم‌انداز روشنی برای یورش بردن به این سطح ندارند. تحلیلگران بازارهای مالی احتمال شکست محدوده ۲۰۷۰ دلاری را در سال میلادی آینده می‌دهند و انتظار دارند طلای جهانی سقف ۲۲۰۰ دلاری را نیز بشکند.

سکه امامی از کاهش قیمت جا ماند

امروز ۲۹ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با رشد ۴۹ هزار تومانی در کانال ۲۸ میلیونی معامله شد و در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۹۸ هزار تومانی در حال معامله است. سکه‌ بهار کاهش ۱۱۴ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۱۹ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد و افت ۱۶۵ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز افت ۲۰۰ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی ایستاد و کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت.

ثبات قیمت در بازار طلا

در روز جاری قیمت طلا نوسان محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۶۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش هزار تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۲۲ هزار تومان رسید.

امروز حباب همانند قیمت سکه روند متوازنی نداشت. حباب سکه‌ امامی ۲۹۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۷۵ هزار تومان رشد داشت. حباب نیم‌سکه ۴۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۳۹ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۱۲۰ هزار تومان کاهش داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی