پوتین

در شرایطی که ولادیمیر پوتین در تلاش برای تمدید ۶ ساله حضور خود در کاخ کرملین است، ده‌ها نامزد در انتخابات اسفند ماه ریاست جمهوری روسیه رقیب او شده‌اند.

به گزارش ایران‌پژواک، با گذشت ۱۷ روز از اعلام نامزدی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه (۲۵ تا ۲۷ اسفند)، مسئول برگزاری این انتخابات اعلام کرد که «قطعا» یک انتخابات رقابتی در پیش خواهد بود.

پوتین در صورت پیروزی، برای پنجمین دوره در این مسند ریاست جمهوری باقی می‌ماند. وی در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری روسیه را تجربه کرده است.

این سیاستمدار ۷۱ ساله روس در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۲۰۰۰، ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ رقبای خود را شکست داده است.

نظرسنجی اخیر بنیاد افکار عمومی (FOM)، حدود ۷۰ درصد شهروندان روسیه خواستار نامزدی پوتین برای یک دوره دیگر در انتخابات شدند و ۱۵ درصد دیگر گفتند که او باید این سمت را کنار بگذارد.

از چهره‌های شناخته شده‌ای که به عنوان رقیب پوتین نام کرده‌اند، «نیکولای خاریتونوف» عضو مجلس دومای دولتی روسیه است که سال ۲۰۰۴ به عنوان نامزد حزب کمونیست حضور داشت و ۱۳ درصد آرا را کسب کرد.

«لئونید اسلاتسکی» رهبر حزب دموکراتیک لیبرال روسیه و عضو کنونی دوما، یکی دیگر از نامزدهاست. «ولادیسلاو داوانکوف» نائب رئیس مجلس دوما که در انتخابات سال جاری شهرداری مسکو نامزد ناکام حزب «روسیه نوین» بود، در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده است. تحلیلگران مسائل روسیه، شانسی برای رقبای پوتین قائل نیستند.

رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه الا پامفیلووا درباره انتخابات امسال ریاست جمهوری به خبرگزاری تاس گفته که «سطح رقابت نه به تعداد نامزدها بلکه به کیفیت آنها بستگی دارد».

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی