طلا

اجرای ثبت معاملات طلا در سامانه جامع تجارت به مدت سه ماه به تعویق افتاد و تصمیم بر آن شد که به‌ تدریج ثبت‌نام‌ها انجام و فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان بارگذاری شود.

به گزارش ایران‌پژواک، نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: با توجه به واکنش برخی از همکاران ما و خواسته‌هایی که به وضعیت فعلی صنعت طلا داشتند و همچنین با توجه به اینکه هنوز در شرایط اجرای سامانه جامع تجارت، هماهنگی‌های لازم انجام نشده و برخی از قوانین این سامانه با صنعت ما همخوانی ندارد، در نهایت در جلسه‌ای که روز گذشته (شنبه) با مسئولان ذی‌ربط داشتیم، مقرر شد که اجرای سامانه جامع تجارت و ثبت اطلاعات صنف طلا در سامانه مذکور فعلا سه ماه به تعویق بیفتد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با ثبت اطلاعات معاملات طلا در سامانه مودیان نیز گفت: در مورد سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی نیز مقرر شد که همکاران ما در صنف طلا و جواهر، به‌تدریج ثبت‌نام خود در این سامانه را انجام و اقدام به بارگذاری فاکتورهای الکترونیکی کنند. در این زمینه نیز با توجه به اینکه سامانه جدید است و برای کار عملیاتی آن، نیاز به زمان است، تا سه ماه مشمول جرائم (جریمه از بابت ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان) نخواهند شد.

وی تاکید کرد: بنابر پیشنهاد ما، با توجه به اینکه تعدد سامانه، تا حدودی شرایط را برای صنعت طلا و جواهر سخت و ایجاد مشکل می‌کند (در اجرا مشکل ایجاد می‌کند و تضادهایی در قوانین وجود دارد)، مقرر شد که بررسی‌های لازم برای تجمیع دو سامانه و تبدیل یک سامانه واحد، انجام شود.

بذرافشان اعلام کرد: با توجه به اینکه برخی واحدها معترض بوده و واکنش‌هایی داشتند، اما امروز، حدود ۸۰ درصد بازار بازگشایی شد. با اقداماتی که صورت خواهد گرفت و با رفع ابهامات، همه واحدها طی روزهای آینده فعال خواهند شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان افزود: با توجه به اینکه صنعت طلا و جواهر دارای شرایط خاص نسبت به سایر صنایع و صنوف دیگر داشته و چرخه‌های تولید و توزیع آن فرآیند خاص خود را دارد، نیاز است که نسبت به بررسی و اجرای این سامانه با تمرکز بیشتر و در نظر گرفتن شرایط صنعت، تجدیدنظر کنند؛ مسئولان نیز در این زمینه قول همکاری‌ها را داده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی