طلا

رییس اسبق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا گفت: اینکه به مشتریان بگوییم باید برای هر معامله احراز هویت کند و کارت ملی ارایه کند برای مشتریان ابهاماتی ایجاد می‌کند و همین ابهامات منجر به فرار سرمایه از این بازار خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، عبادالله محمدولی بیان اینکه خوشبختانه بازار طلا به آرامش رسیده اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی، مالیات جدید یا اقدام جدیدی را به صنف طلا اعمال نکرده‌ است اما نکته‌ای که وجود دارد این است که هر گونه تصمیم‌گیری‌ها و تغییرات نیاز به اطلاع رسانی فراگیر و مستمر دارد، از مهر ماه سال گذشته موضوع استفاده از سامانه‌های متعدد برای معاملات طلا و البته در حوزه‌های مختلف از کسب و کار مطرح شد اما در این باره اطلاع رسانی دقیق نشد و به همین دلیل است که امروز شاهد این تحلیل‌های متعدد از اجرای سامانه‌ها، در بازار هستیم.

وی با بیان اینکه اجرای هر گونه تصمیمی درباره مالیات نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، ادامه داد: عامه مردم به اطلاعات دقیق و درست اشراف ندارند و امروز علت برداشت‌هایی از برخی از اخبار درباره مالیات در صنف طلا شد به دلیل همین عدم اطلاع‌رسانی‌های دقیق بود و طبیعی است وقتی به یکباره اعلام شود از ابتدای دی ماه سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی اجرا می‌شود، ابهاماتی در این باره بین فعالان صنف و مردم ایجاد شود.

کارشناس بازار طلا افزود: سازمان امور مالیاتی باید قبل از ایجاد این فضا نسبت به رفع ابهامات اقدام می‌کرد. همه مطیع قانون هستیم اما قانون‌گذار هم باید درباره اجرای آن قانون، ابهام زدایی کند. همین ابهامات باعث شد در بازار طلا مباحث صنفی ایجاد شود که نام این موضوع نه اعتصاب است و نه اعتراض، تنها مباحث صنفی بین فعالان مطرح شد و حرف فعالان صنف این بود که اطلاعات درباره سامانه‌های مطرح شده ضعیف است و نیاز به رفع ابهامات دارد.

محمدولی گفت: اینکه به مشتریان بگوییم باید برای هر معامله احراز هویت کند و کارت ملی ارایه کند برای مشتریان ابهاماتی ایجاد می‌کند و همین ابهامات منجر به فرار سرمایه از این بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از روز شنبه -پنجم دی ماه- بازار طلا باز شد، تاکید کرد: رسالت سازمان امور مالیاتی ابهام‌زدایی است اما در هر صورت بحث اعتصاب در بازار طلا مطرح نبود .

رییس اسبق انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا با تاکید بر اینکه فعالان بازار طلا مالیات به حق خود را می‌پردازند، گفت:این انتقاد به سازمان امور مالیاتی وارد است که با ابزارهای در اختیار نتوانسته عدالت مالیاتی در جامعه و صنوف برقرار کند اما در ٩٨ درصد فعالان صنف طلا حقوق حقه خود را اعلام می‌کنند و قرار بر این است که فاکتور الکترونیک صادر شود و محاسبات مالیات صنف طلا بر اساس خوداظهاری نخواهد بود که مشکل و اعتراضی در این باره وجود ندارد.

وی افزود: مدام اعلام می‌کنند که مالیات طلافروش به اندازه مالیاتی که کارمند می‌پردازند نیست و کمتر از آن است اما این ادعا صحت ندارد و کسبه صنف طلا مالیات براساس خوداظهاری را پرداخته و می‌پردازند.

محمدولی با اشاره به رکود بازار طلا تاکید کرد: با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی، طلا می‌تواند کالای خوبی برای حفظ ارزش سرمایه مردم باشد اما با این افزایش تورم و به دنبال آن افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم کاهش یافته و باید اجازه دهند این اشتیاق برای خرید طلا برای حفظ سرمایه بین مردم بماند و این ذوق بازار را از بین نبرند.

وی در پاسخ به این سوال که این التهاب بازار در قیمت‌ها اثرگذار بود، گفت: شاهد افزایش قیمت‌ها در چند روز بودیم اما بسیار جزیی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی