قدیم

شامگاه چهارشنبه دهم دی‌ماه ۱۳۳۱ یکی از معروف‌ترین سارقان تهران با نام کریم خراسانی به همراه اعضای باندش توسط ماموران آگاهی در محل اختفای خود در جنوب تهران دستگیر شدند.

به گزارش ایران‌پژواک، این باند چند وقت پیش از دستگیری حدود ۳۰ هزار تومان اثاثیه‌ی منزل ملوک ضرابی خواننده‌ی موسیقی سنتی ایرانی را نیز به سرقت برده بودند. روزنامه‌ی کیهان فردای آن روز (پنج‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۳۱) درباره‌ی جزئیات این ماجرا نوشت:

دیشب یکی از خطرناک‌ترین باندهای دزدی در تهران دستگیر شد. جریان واقعه از این قرار است که دیشب هنگامی که کریم خراسانی یکی از سارقین معروف با هم‌دستان خود در خانه‌ای واقع در چهارراه عباسی مشغول بحث درباره‌ی اموال مسروقه‌ی فعلی و اتخاذ تصمیم برای ارتکاب دزدی‌های بزرگ‌تر بوده‌اند، مامورین شعبه‌ی دو آگاهی ناگهان سر می‌رسند و قصد دستگیری سارقین را می‌نمایند. کریم خراسانی دست به جیب کرده و یک هفت‌تیر بلژیکی بیرون می‌آورد و به سوی مامورین شلیک می‌کند ولی فعالیتش به ثمر نمی‌رسد و اعضای باند دستگیر می‌شوند.

افراد باند مزبور تاکنون سرقت‌های کلانی کرده‌اند و از جمله چندی قبل از منزل بانو ملک [ملوک] ضرابی در حدود سی هزار تومان اثاثیه و لوازم را به دزدی بردند. افراد باند تاکنون اعتراف‌های جالب توجهی نیز درباره‌ی دزدی‌های متعدد خود کرده‌اند امروز وقتی خبرنگار ما می‌خواست از کریم عکس بردارد گفت نباید عکس مرا در روزنامه چاپ کنی. و در کشوری که قانون نیست نمی‌توانند کوچک‌ترین آزاری هم به من برسانند.

افراد این باند غیر از کریم خراسانی که سردسته‌ی آن‌هاست ۸ نفر می‌باشند. کریم خراسانی در میان دزدان تهران شهرت زیادی دارد و تمام سارقین از او حساب می‌برند. وی تاکنون گذشته از چند فقره سرقت، پرونده‌های زیادی نیز دارد که در بعضی از آن‌ها متهم به قتل شده است. کریم خراسانی از دیشب تاکنون پنج فقره از دزدی‌های خود را اعتراف کرده است. سرقت‌های او همیشه کلان و در حدود صدها هزار تومان است. اموال مسروقه را کریم به اصطلاح برای آب کردن به شهرستان‌های دیگر می‌فرستد و به وسیله‌ی هم‌دستان خود تبدیل به پول نقد می‌کند.

هنگام دستگیری دیشب یک کارد کمری و یک هفت‌تیر بلژیکی از نوع پراولینگ و ۱۱ تیز فشنگ از کریم به دست آمده است. فعلا مامورین شهربانی مشغول تحقیقات می‌باشند تا بتوانند کلیه‌ اموال مسروقه را به دست آورده و به صاحبان‌شان مسترد کنند.

شلیک با هفت‌تیر بلژیکی به‌سمت ماموران؛ دستگیری گانگستر تهرانی ۷۱ سال قبل

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی