خودرو

بررسی بازار خودرو طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد قیمت خودرو اعم از داخلی و مونتاژی با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه بوده است.

به گزارش ایران‌پژواک، قیمت ۱۸محصول پرتقاضای داخلی و مونتاژی را در بازه زمانی ۶ تا ۱۳دی رصد کرده است.

از بین ۸ محصول داخلی که زیر ذره‌بین قرار گرفته شاهد رشد قیمت ۵ تا ۳۰میلیون تومانی بوده‌ایم. میانگین افزایش قیمت محصولات داخلی حدودا ۱۶میلیون تومان تنها در یک هفته گذشته بوده است. اما رشد قیمت خودروهای مونتاژی بسیار بیشتر بوده است؛ به طوری که محصولات خودروسازان خصوصی که در این بررسی به آنها پرداختیم از ۱۰ تا ۱۰۰میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

میانگین رشد قیمت این خودروها در هفت روز گذشته ۴۴میلیون تومان بوده است.

طی چند ماه گذشته قیمت خودرو در بازار با ثبات نسبی همراه بوده، به طوری که از ابتدا تا انتهای پاییز امسال قیمت خودرو تقریبا ثابت مانده بود. بااین‌حال هفته گذشته شاهد بودیم که ‌به‌یک‌باره قیمت خودرو با رشد بسیار قابل‌توجهی همراه بوده که مونتاژی‌ها بیشتر تحت‌تاثیر آن بوده‌اند. می‌توان گفت انتظار برای ورود خودروهای خارجی در ماه‌های پیش‌رو بازار این خودروها را که از نظر قیمتی به محصولات وارداتی نزدیک هستند، ثابت نگه داشته بود؛ اما اظهارنظرهایی که از هفته گذشته از طرف سازمان برنامه و بودجه در مورد واردات خودرو به گوش رسید، بازار خودروهای مونتاژی را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس و معاون سازمان برنامه و بودجه در یک هفته گذشته طی دو اظهارنظر مختلف واردات خودرو را خارج از اولویت‌های دولت توصیف کرده بودند. همچنین روز گذشته خبر کناره‌گیری شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو و تنفیذ این اختیار به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بازار خودرو را تحت‌تاثیر قرار داد. بااین‌حال اگر قیمت به بازار سپرده می‌شد تا به وزارت صمت، نتایج بهتری در بر داشت.

افزایش ناگهانی قیمت خودرو در بازار، بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون/ جدول قیمت ها را مقایسه کنید

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی