کیم جونگ اون

گفته می‌شود که کیم‌جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی، اخیرا تصاویری از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر هسته‌ای آمریکایی را به لطف ماهواره جاسوسی کره‌شمالی که به دوربین‌های نیکون مجهز شده‌است، دیده‌است.

به گزارش ایران‌پژواک، وزیر دفاع کره‌جنوبی اخیرا در خصوص موشک بالستیک قاره‌پیما کره‌شمالی ابراز نگرانی کرده‌است؛ ظاهراً این موشک بالستیک قاره‌پیما به یک دوربین نیکون مجهز است. ماهواره جاسوسی Malligyong-۱، نزدیک به یک ماه پیش به مدار زمین فرستاده شد. این ماهواره نشان دهنده توانایی کره‌شمالی در تولید تجهیزات فضایی است.

Malligyong-۱ اولین ماهواره شناسایی کره شمالی است که قادر به نظارت بر کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده است. به عنوان یک ماهواره مدارگر، این ماهواره در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری کار خواهد کرد. اما مشخص نیست که با چه وضوحی قادر به ارائه تصاویر خواهد بود.

ماهواره جاسوسی کیم‌جونگ‌اون از دل کاخ سفید عکس دارد!

کره شمالی اولین بار در ماه مه ۲۰۲۳ اقدام به پرتاب ماهواره شناسایی خود کرد اما در مرحله دوم پرتاب شکست خورد، زیرا Chollima-۱ (دستگاهی که برای پرتاب ماهواره به مدار استفاده می‌شود) خیلی زود مشتعل شد. تلاش دوم در آگوست ۲۰۲۳ انجام شد اما این بار ماهواره در طول پرواز گم شد. در نهایت، در نوامبر ۲۰۲۳، ماهواره با موفقیت وارد مدار شد که منجر به اولین پرواز موفقیت آمیز پرتاب کننده Chollima-۱ شد.

ماهواره جاسوسی کیم‌جونگ‌اون از دل کاخ سفید عکس دارد!

کره‌شمالی جزئیات این موشک بالستیک قاره‌پیما را در اختیار عموم قرار نمی‌دهد؛ اگرچه که آن‌ها ادعا می‌کنند که این ماهواره تصاویر دقیقی از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر هسته‌ای ایالات متحده را به دست آورده‌است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی