کیم جونگ اون

جو آئه ۱۰ ساله یک دختر معمولی نیست، او کم و سن سال ترین عضو خاندان رهبر کره شمالی است که به احتمال زیاد به رهبر بعدی کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایران‌پژواک، جو آئه ۱۰ ساله این روزها نامش بر سر زبان ها افتاده است. تصاویر و ویدیوهای او به همراه پدرش یعنی کیم جونگ اون که وارد چهارمین دهه از زندگی خود شده و سوکان رهبری کره شمالی را در اختیار دارد هر از گاهی منتشر شده و باعث گمانه زنی هایی درباره او می شود. با سن کمی که دارد برای اولین بار در نوامبر ۲۰۲۲ هنگام آزمایش موشکی در کنار پدرش دیده شد و از آن برهه به بعد عزیزترین فرزند پدر به روایت رسانه های کره شمالی لقب گرفته و در مراسم مختلف حضور می باید. این رابطه پدر ـ دختری که شیمی خوبی در آن دیده می شود راه به قدرت رسیدن جو آئه را فراهم می کند. به نظر می رسد که کیم جونگ اون با ممارست تمام درس سیاست و حکومتداری را به خوبی به دخترش می آموزد و جو آئه نیز به تدریج امتحانات خود را به نحوه احسن پس می دهد و نظر اون را بیش از پیش جلب می کند. گویا ۳۰ سال تفاوت سنی بین این این پدر و دختر فقط به دنیای پدرانه و دخترانه ختم نمی شود و هدف نهایی رسیدن به جایگاهی است که در آن قرار است برای ۲۶ میلیون شهروند کره شمالی تصمیم گیری شود.

آژانس جاسوسی کره جنوبی به تازگی مدعی شده که جو آئه وارث بلافصل پدرش خواهد بود و احتمالا حضور او در کنار پدرش در انظار عمومی و مناسبت های مختلف پیامی جز این ندارد که این دختر رهبر آتی کشور خواهد بود. درست مانند پدر و پدربزرگش که تقریبا همین روند را با سن های بالاتر سپری کردند.

تصویر جو آئه را نگاه کنید که چگونه مانند پدرش لباس مشابهی بر تن دارد.

دختر کوچکی که در مسیر رهبری است/ این کودک اعجوبه را نباید دست کم گرفت!

یا در این تصویر که در میانه تشدید تنش ها میان کره شمالی و کره جنوبی به همراه پدرش به یکی از اماکن استراتژیک یعنی کارخانه تولید موشکهای قاره پیما رفته است.

دختر کوچکی که در مسیر رهبری است/ این کودک اعجوبه را نباید دست کم گرفت!

و در تازه ترین مورد که از مزرعه مرغ کوانگچون در استان تازه تاسیس هوانگ‌های شمالی بازدید می کند.

دختر کوچکی که در مسیر رهبری است/ این کودک اعجوبه را نباید دست کم گرفت!

این تحولات در حالی رخ می دهد که به گفته کارشناسان و ناظران نقش کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی کمرنگ تر شده و کم کم در سایه قرار می گیرد. به هر حال او در برهه ای مهمترین گزینه برای رهبری کره شمالی تلقی می شد. شاید این به اراده شخص او باشد که چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و یا تهدیدی در جریان باشد. احتمال می رود سرنوشت شوهر عمه اون یعنی جانگ سونگ تائک او را به اتخاذ این تصمیم واداشته است. فردی که در یک دادگاه نظامی و به اتهام خیانت به کشور و تلاش برای براندازی حکومت مجرم شناخته و اعدام شد. از اعدام جانگ سونگ تائک ۶۷ ساله به عنوان مهمترین اتفاق سیاسی پس از روی کار آمدن کیم جونگ اون در دسامبر ۲۰۱۱ یاد می شود. ترامپ ۴ سال پیش مدعی شده بود که رهبر کره شمالی پس از اعدام شوهر عمه اش جسد سر بریده شده او را به نمایش گذاشته بود.

کارشناسان پیش بینی می کنند که در سال جاری نقش جو آئه در اقتصاد و سایر زمینه ها گسترش یابد. به نوشته برخی رسانه ها جو آئه با همین سن کم وظایف مهمی را برعهده گرفته که برگزاری و هماهنگی رژه سالانه از نمونه های آن است.

برخی این احتمال را می دهند که جو آئه به عنوان دبیر اول منصوب شده باشد. پست شماره ۲ که در نشست کلیدی حزب کارگران در سال ۲۰۲۱ ایجاد شد. ایجاد این پست برای بیش از پنج ماه مخفی نگه داشته شده بود و هنوز مشخص نیست چه کسی این سمت را برعهده دارد.

برخی از تحلیلگران احتمال تبدیل شدن یک زن به رهبر بعدی کره شمالی، که تحت سلطه یک سیستم مردسالارانه قرار دارد را غیر واقعی می دانند. اما با توجه به گسترش نقش زنان در حکومت کیم در طول سلطنت و حضور دختر، خواهر، و همچنین چو سون هوی که مدتی وزیر امور خارجه بود، چنین سناریویی دیگر بعید به نظر نمی رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی