سوئد

«کارل اسکار بوهلین» وزیر دفاع مدنی سوئد با تاکید براینکه اوضاع بسیار جدی است از اینکه مدرن سازی دفاع مدنی به قدر کافی با سرعت اتفاق نمی‌افتد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایران‌پژواک، فرمانده نیروهای مسلح سوئد و وزیر دفاع مدنی این کشور گفتند تهدید جنگ وجود دارد و تمام شهروندان باید برای تقویت دفاع کشور آماده باشند.

«کارل اسکار بوهلین» وزیر دفاع مدنی سوئد با تاکید براینکه اوضاع بسیار جدی است از اینکه مدرن سازی دفاع مدنی به قدر کافی با سرعت اتفاق نمی‌افتد، ابراز نگرانی کرد.

در گزارش پایگاه خبری headlines۱۸۰ به نقل از بوهلین آمده است: سوئد شاید با جنگ روبرو شود و تمامی مردم سوئد باید برای تقویت دفاع کشور اقدام کنند.

«مایکل بیدن»، فرماندهی نیروهای مسلح سوئد نیز با تاکید بر اینکه «در سال‌های اخیر کارهای زیادی برای تقویت امنیت سوئد از طریق سرمایه گذاری‌های چشمگیر در امور دفاعی انجام شده است»، گفت: اکنون باید حرف را به عمل تبدیل کنیم.

سوئد هنوز در آستانه عضویت در ناتو است و بیدن باور دارد که هر چه زودتر این کشور عضو کاملی از این ائتلاف نظامی شود، بهتر است.

وی تاکید کرد: ما باید بفهمیم که اوضاع چقدر جدی است. به اخبار اوکراین نگاهی بیندازید و از خود این سوالات را بپرسید؛ اگر این اتفاق در اینجا رخ بدهد، آیا من آماده هستم؟ باید چه کاری کنم؟ هرچه افراد بیشتری فکر و تامل کنند و آماده شوند، جامعه ما قوی‌تر می‌شود.

فرماندهی نیروهای مسلح سوئد همچنین افزود، در صورت بروز جنگ، یک جامعه مدنی قوی بیش از هر چیز دیگری مهم است.

دولت سوئد با تاکید بر نیاز به آمادگی، تهدید روسیه برای امنیت سوئد و اروپا را جدی دانسته و بر این باورند که رویارویی طولانی با روسیه یک احتمال واقع بینانه است.

دولت سوئد از اوکراین در درگیری با روسیه حمایت قابل توجهی کرده است. آنها بسته‌های پشتیبانی متعددی از جمله تجهیزات نظامی مانند گلوله‌های توپ، قطعات یدکی، تجهیزات پیاده نظام، تجهیزات ارتباطی و مهمات را به کی‌یف داده‌اند. ارزش کل بسته حمایتی حدود ۲.۲ میلیارد کرون است.

دولت استکهلم متعهد شده که واحدهای رزمی زمینی را برای دفاع از کشورهای بالتیک شرکت دهد. آنها قصد دارند یک گردان کوچک را در اختیار نیروهای تحت رهبری کانادا در لتونی قرار دهند. علاوه بر این، دولت سوئد به امکان داشتن تسلیحات هسته‌ای در سرزمین خود در زمان صلح اشاره کرده است.

سوئد ۸۰۰ میلیون کرون در حمایت از مدیریت بحران مدنی در اوکراین هزینه کرده است. این پشتیبانی شامل کمک‌های فوری در قالب همکاری و انتقال تجهیزات پزشکی، تخلیه پزشکی، پاکسازی مین، تجهیزات حفاظتی و اسکان اضطراری می‌شود.

دولت استکهلم همچنین حدود ۱.۶۹ میلیارد کرون را برای اقدامات بازسازی اوکراین هزینه کرده که شامل حمایت از بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده از طریق نهادهایی مانند بانک بازسازی و توسعه اروپا و برنامه توسعه سازمان ملل می‌شود. سوئد همچنین مسئول مدیریت هماهنگی فاضلاب در اوکراین بر اساس توافقی است که با زلنسکی در ۲۰۲۲ منعقد شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی