• ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
  • کد خبر: 36952
ترامپ و ملانیا

خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا خبر داد.

به گزارش ایران‌پژواک، کمتر از نیم ساعت پس از آنکه انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا آغاز شد، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی این رئیس‌جمهور سابق و چهره پیشتاز حزب خودش خبر داد؛ اقدامی که خشم «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا را برانگیخت و موجب شد تا کارزار انتخاباتی او این خبرگزاری را به «دخالت در انتخابات» متهم کند.

البته دونالد ترامپ از پیش هم چهره پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان بود و در حال حاضر با شمارش ۹۵ درصد آرا در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا، توانسته با ۵۴ هزار و ۳۲۰ رای ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و در رتبه دوم با اختلاف زیادی دی‌سانتیس با ۲۱.۲ درصد آرا قرار دارد.

«آندرو رومئو» مدیر برنامه‌ها و ارتباطات دی‌سانتیس گفت: کاملا نامتعارف و غیرقابل قبول است که رسانه‌ها قبل از آنکه ده‌ها هزار نفر فرصت رای دادن داشته باشند، در انتخابات مداخله می‌کنند. رسانه‌ها در خدمت ترامپ هستند و این فاجعه‌آمیزترین نمونه تا به الان است.

طبق آنچه یاهو نیوز می‌گوید، دونالد ترامپ برای آنکه سطح توقع حامیان خود را برآورده کند، می‌بایست حدود ۴۵ درصد رای کسب می‌کرد که تا همین لحظه براساس آخرین به روز رسانی بیش از ۵۰ درصد رای را به خود اختصاص داده است.

اگر او موفق به کسب این آرا نمی‌شد، رقبایش می‌توانستند نتایج را در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت نیو همپشایر در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) تغییر دهند. البته این موقعیت برای «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که براساس نظرسنجی‌ها در این ایالت در رتبه قابل قبولی قرار دارد، صدق می‌کند، اما همچنان از دونالد ترامپ عقب و نفر دوم است.

نیکی هیلی در حال حاضر در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا با کسب ۱۹.۱ درصد آرا در رتبه سوم قرار دارد و پس از او نام «ویوک راماسوامی» تاجر و کاندیدای هندی‌تبار با ۷.۷ درصد آرا به چشم می‌خورد.

بر اساس گزارش‌های متعدد، ویوک راماسوامی از رقابت کنار می‌رود و مشخص نیست که او پس از کناره‌گیری از چه کسی حمایت خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری هیل، سرمای هوا در ایالت آیووا به قدری شدید است که طی چند روز گذشته دونالد ترامپ مجبور شد سه تا از چهار رویداد حضوری خود را به دلیل برودت هوا، سرما و بارش برف لغو کند. گفته شد که روز دوشنبه در بخش‌هایی از این ایالت، دمای هوا حتی به منفی ۴۰ درجه رسیده است.

دونالد ترامپ طی تجمعی در روز یکشنبه خطاب به حامیانش گفت: «شما نمی‌توانید در منزل بنشینید. حتی اگر مثل سگ مریض بشوید، باید بگویید که عزیزم، من می‌توانم و موفق می‌شوم! حتی اگر رای بدهید و سپس بمیرید، یادتان باشد که ارزشش را دارد!»

طبق گزارش روزنامه گاردین، حدود ۱۰۰ هزار نفر در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا شرکت کردند که در مقایسه با ۱۸۷ هزار نفر سال ۲۰۱۶ بسیار کم بوده است.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا به مناسبت پیروزی در انتخابات مقدماتی آیووا در دِموین، مرکز این ایالت سخنرانی کرد.

او گفت: من واقعا فکر می‌کنم اکنون زمان آن است که همه، کشور ما، چه جمهوری‌خواه و دموکرات و چه لیبرال و محافظه‌کار گرد هم آیند. خیلی خوب می‌شود اگر همه ما بتوانیم دور هم جمع شویم تا جهان و تمامی مشکلات و ویرانی‌ها را سر و سامان دهیم.

ترامپ افزود: می‌خواهم به ران و نیکی تبریک بگویم به خاطر اینکه زمان خوبی را در کنار هم سپری کردیم. همچنان زمان خوبی را با هم می‌گذرانیم و فکر می‌کنم هر دو آنها خوب عمل کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی