گوسفند

صندوق ملی محیط زیست از ابتدای سال تا کنون حدود ۷۸۰ میلیون تومان بابت خسارت خرس سیاه، خرس قهوه‌ایی، پلنگ و آهو به ۶۴ کشاورز، زنبوردار و دامدار به عنوان «غرامت بیمه حیات وحش» پرداخت کرده است.

به گزارش ایران‌پژواک، صندوق ملی محیط‌زیست از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۸۲میلیون تومان بابت خسارت خرس سیاه، خرس قهوه‌ای، پلنگ و آهو به ۶۴کشاورز، زنبوردار و دامدار به‌عنوان «غرامت بیمه حیات‌وحش» پرداخت کرده است. بیمه خسارت این‌گونه‌ها شامل خسارت به گاو، اسب، قاطر، کندوی عسل، درختان میوه، عدس، گوسفند و بز بوده است.

براساس آخرین آمار صندوق ملی محیط‌زیست، امسال ۳۱۰ مورد پرونده برای پرداخت به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، ولی فقط ۶۴مورد آن منجر به پرداخت شده است. از سال ۹۳ تاکنون این امکان برای صندوق ملی محیط‌زیست فراهم بود که با همکاری شرکت‌های بیمه، شرایطی را فراهم آورد که خسارت حیات‌وحش به دام، باغ‌ها و محصولات کشاورزی پرداخت شود. در دولت سیزدهم یعنی از اسفند ۱۴۰۱پوشش بیمه‌ای در مقابل خسارات گونه‌های حمایت شده و در معرض انقراض اجرایی شده است.

صندوق ملی محیط‌زیست در این دوره برای بهبود شرایط اعطای تسهیلات، علاوه‌بر تغییر بانک عامل، نسبت به به‌روزرسانی رویه شناسایی و معرفی پروژه‌ها اقداماتی انجام داد. این صندوق در سال‌های اخیر مجموعاً ۱۵۰۰میلیاردتومان اعتبار به بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات رفع آلایندگی به پروژه‌ها معرفی کرده که تاکنون فقط ۱۵ درصد از این تسهیلات پرداخت شده است. بررسی عملکرد صندوق ازسوی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان داد به‌رغم برخی اصلاحات صورت گرفته و بهبود فرایندها در دولت سیزدهم نسبت به ادوار گذشته، این صندوق کماکان با ظرفیت‌های درنظر گرفته شده در اسناد برنامه و قوانین بخش محیط‌زیست، فاصله قابل‌توجهی دارد.

بیمه گاو، اسب، قاطر، گوسفند، بز و کندوی عسل چقدر است؟/ خسارت کدام جانوران پرداخت می‌شود؟

طرح ها و پروژه های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست

۳۱ پروژه

۳۷۰ میلیارد تومان

پروژه های محیط زیستی در حوزه آب، فاضلاب، هوا، پسماند و انرژی تجدید پذیر

۲۹ پروژه

۱۵۶.۵ میلیارد تومان

حمایت مالی از طرح های محیط زیستی

شامل: حمایت از محیطبانان، حمایت از آذر و توران، تامین علوفه، خرید تجهیزات انفرادی و پزشکی برای محیطبانان، آبرسانی به حیات وحش، تهیه تصاویر حیات وحش برگزاری مراسم روز جهانی تالابها در خوزستان، ساخت مستند درنای سیبری، خرید خودرو با مشارکت مردمی

۳.۳ میلیارد تومان

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی