بنزین

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دلیل کاهش سهمیه آزاد بنزین را مدیریت مصرف دانست و گفت: قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم؛ درواقع چیزی در این خصوص به‌ما اعلام نشده است.

به گزارش ایران‌پژواک، جعفر سالاری نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار داشت: طبق آمارگیری انجام شده و بررسی‌هایی که صورت گرفته، مصرف بنزین اکثر مردم کمتر از ۱۵۰ لیتر در ماه است؛ یعنی ۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی و کمتر از ۱۰۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی مورد مصرف قرار می‌گیرد و عده کمی از مردم، بیش از ۱۰۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی در ماه مصرف می‌کنند.

وی افزود: به منظور کنترل و مدیریت مصرف، به‌خصوص برای پرمصرف‌ها، سهمیه‌های آزاد بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت از ۱۵۰ لیتر در ماه به ۱۰۰ لیتر در ماه کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تا پیش از شیوع کرونا، حجم ذخیره بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومانی در کارت‌های هوشمند سوخت ۶ ماه و به‌میزان حداگکثر ۳۶۰ لیتر بود، که دولت برای رفاه مردم در زمان شیوع کرونا، حجم ذخیره‌سازی را به ۹ ماه و حداکثر ۵۴۰ لیتر افزایش داده بود که اکنون این وضعیت، به شرایط پیش از کرونا بازگشته و از این پس، حداکثر بنزین ۱۵۰۰ تومانی قابل ذخیره در کارت‌های هوشمند سوخت، ۶ ماه و به میزان حداکثر ۳۶۰ لیتر است.

سالاری نسب خاطرنشان کرد: مردم هیچ نگرانی برای کارت سوخت نداشته باشند، اگر در شرایطی نیاز شد از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده کنند، در تمامی جایگاه‌های سوخت، کارت آزاد وجود دارد.

وی ادامه داد: تغییری که قرار بود در بحث عرضه بنزین صورت گیرد، صورت گرفته و قرار نیست هیچ تغییر دیگری در میزان سهمیه‌ها و یا قیمت بنزین در سال جاری داشته باشیم؛ در واقع چیزی در این خصوص به‌ما اعلام نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی