امین حضور

در حال حاضر امین حضور با پدیده "زیرفروشی" روبرو شده است به نحوی که مشتری کالا را اقساطی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی خریداری و آنها را با قیمتی کمتر در امین حضور به فروش می‌رساند.

به گزارش ایران‌پژواک، در طول چند ماه اخیر خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست همین موضوع عاملی شد تا برخی از فروشگاه های بزرگ و حتی خود تولیدکنندگان اقدام به فروش لوازم خانگی به صورت اقساط کنند تا از این محل بتوانند ضمن تامین نقدینگی فروش خود را نیز انجام دهند.

در حال حاضر در سطح بازار فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی نسبت به فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام می‌کنند و مشتریان نیز حضور پررنگی در این فروشگاه‌ها دارند تا بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

جالب اینجاست از آن طرف فروشندگان لوازم خانگی از رکود معاملات خود گلایه کرده و می‌گفتند وقتی فروش اقساطی انجام می‌شود دیگر کسی سراغ امین حضور نمی‌آید و همین امر باعث شده تا ما نتوانیم کسب و کار خود را رونق دهیم.

اما در حال حاضر امین حضور با پدیده جدید زیرفروشی روبرو شده است به نحوی که مشتری کالا را اقساطی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی خریداری و آنها را با قیمتی کمتر در امین حضور به فروش می‌رساند.

به عنوان نمونه مشتری به فروشگاه‌ها مراجعه کرده ۱۰۰ میلیون جنس به صورت اقساطی تهیه می‌کند بلافاصله بعد از تحویل این کالاها آنها را در امین حضور به فروشندگان لوازم خانگی می‌دهد. از آن طرف فروشندگان لوازم خانگی ۲۵ تا ۳۳ درصد کاهش قیمت را در این محصولات لحاظ و در نهایت کالاها را از خریدار تحویل می‌گیرند.

وقتی کسی جنس ۱۰۰ میلیون تومانی داشته باشد در نهایت می‌تواند آن را در امین حضور با قیمت ۶۵ میلیون تومان به فروش برساند اما مشتری به این نکته توجه نمی کند که در ازی خرید اجناس ۱۰۰ میلیون تومانی باید ۱۳۶ میلیون تومان به فروشگاهی که قسطی از آن خرید کرده بدهد و فقط به فکر نقد کردن جنس خریداری شده است تا شاید بتواند با پول آن کار دیگری انجام دهد.

بررسی بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد یک ساید بای ساید ۴۵ میلیون تومانی در کارخانه با قیمت ۴۱ میلیون تومان در بازار به فروش می رساند حال تصور کنید اگر این جنس به صورت قسطی به فردی فرخته شده باشد این فرد جنس را در بازار ۳۰ میلیون تومان به فروش می رساند.

در این شرایط سود اصلی از آن کسبه است که دیگر جنس گران از تولید کننده نمی خرند و از آن طرف هم تولیدکننده برای فروش بیشتر به قسطی فروشی روی می آورد نکته مهم اینجاست فقط شرایط به کام مصرف کننده نیست زیرا با وجود فروش کالاهای قسطی در بازار به پولی ناچیزی رسیده که باید ماه ها درگیر پرداخت اقساط آن باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

پربازدیدها

آخرین اخبار داخلی